پیام معاون وزیر نفت به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به مناسبت فرا رسیدن روز پتروشیمی پیامی را خطاب به کارکنان این صنعت منتشر کرد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، متن این پیام به این شرح است:

همکاران ارجمند؛ 8 دیماه روز صنعت پتروشیمی را به شما تلاشگران توانمند و بی­ادعا تبریک می گویم.

قرن­هاست که ادبیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ما در تمامی کشورهای دنیا از جایگاه ویژه­ ای برخوردار هستند و می­ توانند به مثابه نمادی از تلاش­ها، موفقیت­ها و ناکامی­ها در تاریخ ثبت شوند. گذشت نیم قرن از تأسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی فرصتی است مغتنم تا بتوان با شناخت ژرف و تحلیل دقیق عملکردها در تمامی ابعاد و اصلاح خط مشی ­ها و سیاست­ها، با توانی افزون آینده­ای روشن­تر را برای صنعت و اقتصاد کشورمان رقم زد.

در این پنج دهه، تأثیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر بخش­های مختلف صنعت، اقتصاد و حتی جامعه و فرهنگ کشورمان روشن و چشم­گیر بوده است.

به طور قطع می ­توان گفت ایران کشوری است که قبل از هر کشور دیگری نه تنها در خاورمیانه بلکه در آسیا (به جز کشور ژاپن) فعالیت­های خود را در زمینه­ی تولید فرآورده­های پتروشیمیایی آغاز کرده و در این رشته سابقه طولانی دارد. خوشبختانه این صنعت در دهه­های 1370 و 1380 در کشور به سرعت رشد و پیشرفت نمود و توانست جایگاه مطلوبی را در منطقه به خود اختصاص دهد.

اینک آن­چه با گذشت نیم قرن تجربه از ایجاد صنعت پتروشیمی در ایران حاصل گردیده نتیجه تلاشی است که تمامی دلسوزان این صنعت در آن نقش داشته ­اند.

مدیران،کارکنان و متخصصینی که در طول این سال­ها در راه توسعه این صنعت تلاش کردند تا امروز و در پنجاه سالگی، این نهال بتواند به درخت تنومند و مثمری تبدیل گردد.

دستاوردهای صنعت پتروشیمی تنها در میزان تولیدات مجتمع ها و  پیشرفت فیزیکی پروژه­ها و درآمدزایی اقتصادی خلاصه نمی ­شود. پویایی و تحرک سازمانی، خلاقیت، کارآفرینی و نوآوری، ارتقای سطح مدیریت و توسعه منابع انسانی، تحقیق و توسعه، اختراعات و ابداعات، کسب اعتبارات بین المللی و مشهور شدن علامت تجاری صنعت پتروشیمی و بسیاری موارد از این قبیل؛ همگی گوشه­هایی از افتخارات صنعت پتروشیمی ایران است که نیازمند درج در تقویم تاریخ صنعت و اقتصاد کشور است.

عظمت و حجم فعالیت­های انجام شده و به ثمر نشسته در صنعت پتروشیمی ایران به حدی است که بازگوییِ حداقل گوشه­ای از این فعالیت­ها و اقدامات فقط در قالب گزارش­های مکتوب و تصویری، همایش­ها و ویژه­نامه­ ها میسر است.

صنعت پتروشیمی در حال گذار از نقش تصدی گری به توسعه ای است و در صدد ایجاد زمینه برای جهشی دیگر است که به مدد ذخایر گازی کشور ممکن خواهد شد.

میراث این شرکت برای کشورمان باقی گذاردن صنعتی است به نام صنعت پتروشیمی که در سالهای اخیر در زمینه تولید محصولات متعارف و پایه به موفقیت­های عظیمی دست یافته است و با طرح­های در دست اجرا که در آینده­ای نزدیک به ثمر می­ رسند، جزء بزرگترین صنایع تولیدکننده مواد آروماتیکی، اولفینی و متانول در جهان خواهیم شد. پیشرفت­های صنعت پتروشیمی، نشانه ای از توانایی های علمی و فنی ایران و ایرانی است و کارکنان صنعت پتروشیمی از این بابت بر خود می بالند.

صنعت پتروشیمی برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404 راه طولانی و پر پیچ و خمی را پیش رو دارد تا بتواند به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فن­آوری در سطح منطقه» دست یابد و این تنها با همتی استوار و تلاشی فراگیر دست یافتنی است.

در این گذار نیت کرده ایم تا جایگاه صنعت پتروشیمی ایران را در سطح اول منطقه تثبیت کنیم و این مهم در سایه الطاف خداوند متعال و با تلاش شما همکاران میسر است.

 امیدوارم با بهره­ مندی از سرمایه ارزشمند انسانی و توان، تخصص و عزم ایجاد شده در سطوح مختلف بتوانیم شاهد توسعه چشمگیر صنعت پتروشیمی با سرمایه بخش خصوصی و با ابعاد و استانداردهای بین المللی باشیم.

در پایان دوباره پنجاهمین سال تأسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی را به تمامی مدیران و کارکنان خدوم و تلاشگر پتروشیمی تبریک می گویم و امیدوارم نیم قرن دوّم فعالیتهای این صنعت در ساختار جدیدش زمینه­ های بیشتری را برای افتخار آفرینی در اقتصاد کشور عزیزمان فراهم آورد.

کد خبر 231699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =