بازدید اعضای کمیسیون مستندسازی معاونت حقوقی ریاست جمهوری از مناطق نفتخیز جنوب

اعضای کمیسیون مستندسازی معاونت حقوقی ریاست جمهوری از تاسیسات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بازدیدکردند.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، اعضای این کمیسیون در بدو ورود به اهواز در نشستی با مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیرامون وضعیت مستند سازی اموال غیر منقول دولتی بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با معرفی حوزه فعالیت، اهداف و عملکرد این شرکت اظهار کرد: این شرکت با فعالیت در گستره ای به وسعت 400 هزار کیلومتر مربع ، حدود 80 درصد نفت و 16 درصد گاز کشور را تولید می کند.

بیژن عالیپور با اشاره به اجرای پروژه های توسعه ای در این شرکت، افزود: به منظور حفظ و افزایش ظرفیت تولید، فعالیت های مستمری در این شرکت صورت می گیرد که عمده ترین آنها حفاری چاههای توسعه ای و تعمیری و پروژه های متعدد مرتبط با تولید است.

وی به نحوه تملک اراضی برای اجرای پروژه ها، استقرار دستگاه های حفاری و احداث خطوط  در این شرکت اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری کمیسیون مستندسازی، زمینه تسریع اجرای فعالیت های توسعه ای در مناطق نفتخیز جنوب و به دنبال آن رشد اقتصاد کشور فراهم شود.

در این نشست رئیس امور مستند سازی اموال غیر منقول دستگاههای اجرایی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، هدف اصلی این کمیسیون را مدیریت و ساماندهی حوزه مستندسازی اموال غیر منقول دستگاههای اجرایی در راستای تسهیل و تسریع در اجرای طرحها و پروژه های کلان و ملی عنوان کرد.

غلامعلی فروغی گفت: این کمیسون نهایت تلاش خود را در خصوص مستندسازی اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی انجام خواهد داد که در این زمینه نیاز به همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه های دولتی است.

وی افزود: یکی از بزرگترین حوزه های کاری این کمیسیون، صنعت نفت است و این صنعت از مجموعه های پیشرو و روزآمد در زمینه تهیه مستندات و نقشه های اموال غیر منقول بوده است.

فروغی با بیان این که در این کمیسیون افراد موثری از دستگاه های مسئول از جمله ثبت اسناد و املاک حضور دارند، اظهار کرد: در زمان حاضر بهترین موقعیت برای مستندسازی املاک و اراضی دستگاه های دولتی و تعیین تکلیف آنهاست.

اعضای این کمیسیون از چاه شماره -6  میدان نفتی اهواز، کارخانه بهره برداری شماره 1 و کارخانه گاز و گاز مایع 800 در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در منطقه کریت کمپ اهواز بازدید کردند.

در این بازدید عبدالرضا دبیری مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، غلامرضا موسی قزوینی رئیس  امور حقوقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ولی آهنین مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و مدیران کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان خوزستان حضور داشتند.

در بازدید از کارخانه گاز و گاز مایع 800، اعضای کمیسیون مستندسازی و هیئت همراه نشستی با مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان برگزار کردند.

معاون اداره کل امور املاک دولتی سازمان ثبت اسناد و املاک در این نشست گفت: نقشه های دستگاههای دولتی برای صدور سند باید بر اساس سیستم کاداست تهیه شده باشد.

تفقدی افزود: این سازمان آماده ارائه مشاوره و همکاری با دستگاه های اجرایی در خصوص تهیه نقشه ها به منظور تسریع در مستندسازی اموال غیر منقول خود می باشد.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز با تشریح مخاطرات تاسیسات نفتی، بر رعایت حریم آنها از سوی ساکنان مناطق پیرامونی تاکید کرد.

عبدالرضا دبیری با تقدیر از تلاش های کمیسیون مستندسازی اموال دستگاه های دولتی، رعایت حریم ایمنی تاسیسات را در اجرای دقیق برنامه های تولید، مهم ارزیابی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز با بیان این که این استان دارای بالاترین پروژه های ملی است، اظهار کرد: امروز نگاه به حوزه محیط زیست و سلامت تغییر کرده است و حساسیت بیشتری به این مسائل وجود دارد و باید بخشی از اعتبارهای تخصیص یافته به پروژه ها در راستای توسعه متوازن استان هزینه شود.

 لاهیجان زاده با بیان اینکه مجموعه صنعت نفت در استان خوزستان در 10 سال اخیر تلاش های زیادی در حوزه محیط زیست انجام داده است، افزود: منابع آلاینده در این استان زیاد است و باید تمامی بخس ها به حفاظت از محیط زیست اهتمام جدی داشته باشند.

اعضای کمیسیون مستندسازی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و هیئت همراه پس از این نشست از یک چاه در حال حفاری میدان اهواز و دکل 31 فتح شرکت ملی حفاری ایران بازدید به عمل آوردند.

 در محل استقرار این دکل ، ناظر حفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و رئیس دستگاه حفاری 31 فتح شرکت ملی حفاری ایران نحوه حفاری چاه نفت و گاز را برای بازید کنندگان تشریح کردند.

اعضای این کمیسیون همچنین از شرکت ملی حفاری ایران بازدید و با کارکنان مستقر در منطقه عملیاتی اهواز دیدار کردند.

در ابتدای این بازدید و نشست معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در عملیات حفاری گزارشی از روند شکل گیری شرکت ارائه داد و گفت: در سه دهه گذشته شرکت ملی حفاری ایران با سازماندهی ، جذب و تجهیز نیروی انسانی برای سمت های کلیدی و تدوین برنامه های توسعه صنعت حفاری کشور ، روند رو به رشد خود را به خوبی طی کرده است.

مهران مکوندی افزود: این شرکت با توسعه ناوگان حفاری و ارائه خدمات فنی یکپارچه، در دهه سوم فعالیت خود پروژه محوری را در دستور کار قرار داد.

وی شرکت ملی حفاری ایران را یک برند در صنعت حفاری کشور عنوان و اظهار کرد: این شرکت عامل رشد و بالندگی شرکت های تازه تاسیس بوده و با مشارکت های دو جانبه این امکان را برای بخش خصوصی فراهم کرده تا جایگاه خود را در بازار حفاری تقویت نمایند.

معاون مدیرعامل شرکت مای حفاری ایران در عملیات حفاری سهم بازار شرکت را درحفاری بخش خشکی 63 درصد ، دریا 22 درصد و خدمات فنی و تخصصی 62 درصد عنوان کرد و افزود: در سه دهه گذشته بیش از 3 هزار و 800 حلقه چاه نفت وگاز با متراژ بیش از 8 میلیون و172 هزارمتر توسط این شرکت تکمیل و در مدار تولید قرار گرفته است.

مکوندی درباره پروژه های کلید در دست در پارس جنوبی، توضیح داد: در این پروژه ملی ، حفاری 24 حلقه در فاز 9 و 10 ، 22 حلقه در فاز 17 و 18 ، 4 حلقه در فاز یک ، 11 حلقه در فاز 5 تکمیل و تحویل شده است و هم اکنون 22 حلقه چاه گازی در فاز 14 در دست اجرا می باشد.

 وی همکاری با شرکت های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی و  دانشگاهی را در جهت بومی سازی قطعات ، تجهیزات و کالای مورد نیاز را از برنامه های اصلی شرکت برشمرد و اظهار کرد: حرکت شرکت در راستای استفاده از توانمندی داخلی، توانمند سازی سازندگان و تولیدکنندگان و حمایت از تولید کالای با کیفیت است.

مکوندی صنعت حفاری را ابزار قوی در اختیار صنعت نفت کشور برای  ارتقاء قابلیت چانه زنی برای حفظ منافع ملی عنوان کرد و گفت:  وجود شرکت ملی حفاری ایران موجب تعدیل نرخ بی رویه شرکت های خارجی و ایجاد تعادل در بازار گردیده است.

همچنین محمدرضا تاکایدی قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری به تشریح فعالیت های این شرکت در بخش حفاری در دریا پرداخت.

 

کد خبر 232723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =