احداث دو واحد نیروگاهی در کنار نیروگاه اتمی بوشهر

رییس جمهوری گفت: مقدمه احداث دو واحد نیروگاه اتمی در کنار واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر فراهم شده است.

به گزارش  شانا، دکتر حسن روحانی امروز (چهارشنبه ـ 24 دیماه) در پایان سفر به استان بوشهر در نشستی خبری اظهار کرد: دو واحد نیروگاهی دیگر در کنار نیروگاه برق اتمی بوشهر احداث خواهد شد که مقدمات و تفاهمات اولیه با کشور سازنده انجام شده که این نیز می تواند موجب ایجاد تحول در سطح استان باشد.

رییس جمهوری گفت: دو نیروگاه اتمی که قرار است احداث شود،  افزون بر تولید برق، آب شیرین در اختیار می گذارد.

وی تصریح کرد: ایمنی این نیروگاهها حداکثری است و تحت نظارتهای بین المللی قرار دارند.

رییس جمهوری در پاسخ به  پرسشی درباره بلاتکلیفی اهالی دو روستا که در اطراف نیروگاه بوشهر زندگی می کنند، اظهار کرد: وزیر کشور مامور شده است که با جدیت این موضوع را پیگیری کند و به نتیجه برساند ضمن این که نیروگاه بوشهر هیچگونه مشکل حفاظتی و امنیتی که مردم بخواهند در کنار آن زندگی کنند، ندارد و از نوع نیروگاههایی است که از حفاظت و امنیت حداکثری برخوردار است و به طور منظم تحت نظارتهای بین المللی قرار دارد.

روحانی اعلام کرد که در جریان این سفر مصوب شده که 11 پروژه طی سالهای 94 و 95 با اعتباری بالغ بر 603 میلیارد تومان در این استان ، اجرایی و عملیاتی شود.

وی با تاکید بر این که سیاست دولت تدبیر و امید، تعامل سازنده با جهان و بویژه با همسایگان جنوبی خلیج فارس است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز روابط خوبی با کشورهای جنوب خلیج فارس داشته و ما در صدد تقویت این روابط هستیم.

 رئیس جمهوری با بیان این که بوشهر می تواند با همسایگان جنوبی خود مناسبات و همکاریهای خوبی در زمینه های مختلف برقرار کند، گفت: استان بوشهر می تواند با ایجاد رابطه صمیمی و بسیار خوب با همسایگان جنوبی ، فعالتر از گذشته نقش آفرینی کند.

روحانی در ادامه به مصوبه ها و تصمیمهای دولت یازدهم برای عمران و آبادانی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر طرحها و پروژه های مختلفی در بخشهای گوناگون برای توسعه و پیشرفت سطح استان مصوب شده که همه آنها در دوره دولت یازدهم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.


کد خبر 232942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =