۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
  • کد خبر: 233306
ایمنی بر آتش نشانی تقدم دارد

معاون ایمنی و آتش نشانی اداره کل HSC وزارت نفت از توسعه ایمنی و آتش نشانی با گرایش به دانشهای نو با توجه به گسترش صنعت نفت در خشکی و دریا در این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی احمدی صبح امروز (سه شنبه 30 دیماه) در نخستین نمایشگاه و همایش ملی رفتار شناسی حریق با اشاره مفهوم رفتار شناسی حریق گفت: آتش سوزی و حریق مقوله بسیار گسترده ای دارد و آتش پدیده ای به شمار می رود که تا حدودی به لحاظ رفتار غیر قابل پیش بینی است و باید در صدد شناسایی این پدیده در آییم و دانشمان را بیفزاییم.

وی با بیان این که سابقه ایمنی در صنعت نفت بسیار مبسوط است، اظهار داشت: عمر صنعت نفت به بیش از 100 سال می رسد و از بدو تولد این صنعت در کشور واحدهای آتش نشانی نیز برای مقابله با حوادث در کنار تأسیسات برپا شده است و به وظیفه خود عمل می کند. 

احمدی تصریح کرد در سال 1335 واحدهای ایمنی به نام ادارات ایمنی و آتش نشانی در صنعت در کنار آتش نشانی تأسیس شده است که تا به امروز حضور پررنگی دارد. 

وی با اشاره به این که در سال 1350 وظیفه ای به نام کنترل محیط به ایمنی و آتش نشانی افزوده شد، ادامه داد: این واحد که امروز به نام آزمایش محیط زیست از آن نام می بریم برای حوادثی مانند نشت نفت برپا شده است. 

معاون ایمنی و آتش نشانی اداره کل HSC وزارت نفت گفت با گسترش تأسیسات نفتی واحد های آتش نشانی در قالب ایستگاه های آتش نشانی در فاصله نزدیک همه تأسیسات صنعت نفت و گاز که شامل تجهیزات و کارکنان و آتش نشانهای متخصص هستند، ساخته شده اند. 

وی افزود ماهیت صنعت نفت و عملیات انجام شده و حرارت و فشار بالا بر روی سیالات ایجاب می کند که با وجود رعایت نکته های ایمنی هر لحظه در این صنعت منتظر حادثه ای باشیم. 

احمدی با اشاره به سیاست گذاری و نظارت اداره کل HSC وزارت نفت در ستاد و زیر مجموعه های وزارت نفت تشریح کرد: در چهار شرکت اصلی و زیر مجموعه آنها بلافاصله پس از تأسیس یک واحد تازه اداره HSC آن نیز تأسیس می شود. 

معاون ایمنی و آتش نشانی اداره کل HSC وزارت نفت اظهار داشت با رشد فناوری در کشور، این اداره کل تلاش می کند برای تحقق پیش گیری حوادث در تأسیسات تجهیزات به روز برای اطفاء و اعلام حریق در تمام تأسیسات و همچنین ساختمانها استفاده کند. 

وی در پایان با اشاره به تجربه های بالای وزارت نفت بویژه در جنگ تحمیلی و حملات عراق به تأسیسات نفتی گفت: اداره کل HSC وزارت نفت با توجه به سابقه طولانی و تجربه فراوان در ایمنی و آتش نشانی آمادگی ارائه این تجربه ها را برای کمک به رفتارشناسی حریق دارد. 

کد خبر 233306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =