درآمدزایی 1.2 میلیارد دلاری با گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان

گازرسانی به نیروگاههای استان سیستان و بلوچستان تا دوسال آینده به پایان می رسد و با پایان این پروژه سالانه 1.2 میلیارد دلار درآمدزایی به دست می آید.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از جمله پروژه های تصویب شده در شورای اقتصاد است که منابع آن از محل بند «ق» تبصره دو بودجه امسال تامین می شود.

حسن منتظر تربتی افزود: گازرسانی به نیروگاههای زاهدان، چابهار، ایرانشهر و صنایع استان سیستان و بلوچستان از اولویتهای این پروژه بشمار می رود که برای آن، 1.6 میلیارد دلار اعتبار تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه دو میلیارد لیتر فرآورده در سطح استان مصرف می شود که با گازرسانی به این استان، سوخت گاز جایگزین سوختهای مایع می شود.

به گفته وی، هم اکنون خط اصلی به طول ٩٠٦ کیلومتر از عسلویه تا ایرانشهر احداث شده و ٢٦٠ کیلومتر خط لوله ٣٦ اینچ نیز که از ایرانشهر تا زاهدان است، تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: خط لوله ایرانشهر به زاهدان که قول تکمیل آن در سفر اخیر ریاست جمهوری به این شهر داده شده بود، تا دوسال آینده به پایان می رسد.



کد خبر 233311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =