پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع از صندوق توسعه ملی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به واحدهای صنعتی و تولیدی، مصوب و پرداخت شده است.

به گزارش  شانا،  محسن صالحی نیا اظهار کرد : این میزان تسهیلات از محل تبدیل تسهیلات ارزی به ریالی صندوق توسعه ملی برای 734 طرح انجام شد و از محل همین حساب در سالهای 91 و 92 حدود 2166 میلیارد تومان برای حدود 844 طرح پرداخت شده است که جمع پرداختی و مصوبات این صندوق از سال 91 تاکنون 4300 میلیارد تومان برآورد شد.

به گفته صالحی نیا عملکرد تسهیلات ریالی صندوق ذخیره ارزی از محل مواد 2-5 قانون بودجه سال 93 انجام شد و در این زمینه 13 بانک عامل همکاری کردند.

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری از جمع 9 هزار میلیارد تومان پتانسیل این صندوق برای ارائه تسهیلات ریالی اگر واحدهای صنعتی بتوانند 500 میلیارد تومان جذب کنند می توان گفت 60 درصد را جذب کرده ایم.

صالحی نیا در زمینه اعطای کمکهای فنی و اعتباری به صنایع در سال 93 گفت: از حدود 48 میلیارد تومان اعتبار مصوب، تاکنون 56 درصد آن که چیزی در حدود 27 میلیارد تومان است از خزانه دریافت و به بانکهای عامل برای پرداخت واریز شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین 26 استان برای دریافت 90 میلیارد تومان تسهیلات از همین محل و تلفیق با منابع بانکی به بانکهای عامل معرفی شده اند که 136 طرح استانی را در بر می گیرد.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اضافه کرد: سیاستهای دولت بر کاهش تورم و خروج از رکود استوار شده و در کارگروهی به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت در دو محور چگونگی کاهش مصرف ارز و چگونگی تولید بیشتر، بحث می شود.

صالحی نیا اظهار کرد: وزیر صنعت،معدن وتجارت نیز تاکید دارد که در تمام واحدها و استانها بتوانیم ظرفیت و پتانسیل صادرات را شناسایی و بر رفع مشکلات گمرکی و تامین منابع مالی و .. توجه کنیم و شرایط مناسبی را برای جهش صادرات به منظور جبران کاهش فروش نفت داشته باشیم.

کد خبر 233679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =