واحد تصفیه نفتای سبک در پالایشگاه شیراز ساخته می شود

طراحی،ساخت و راه اندازی واحد تصفیه نفتای سبک در دستور کار شرکت پالایش نفت شیراز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شانا مدیر عامل شرکت پالایش نفت شیراز گفت:واحد تصفیه نفتای سبک با هدف حذف بهینه آلاینده ها از نفتا و تامین خوراک واحد ایزومریزاسیون، در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

عبدالرحیم شمس الدینی افزود: به همین منظور طراحی و ساخت و راه اندازی واحد ایزومریزاسیون نیز برای تولید بنزین (مطابق با استاندارد روز دنیا) پیش بینی شده است.

وی با بیان این که این طرحها در دستور کار شرکت پالایش نفت شیراز قرار گرفته است، تصریح کرد:طراحی، ساخت و راه اندزی واحد تصفیه SPENT CAUSTIC نیز از دیگر طرحهای در دست اقدام است.

شمس الدینی ادامه داد: با اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور تصفیه شیمیایی این نوع پساب در یک پالایشگاه صنعتی بطور مستقیم انجام خواهدو کمک زیادی به رفع مشکلات زیست محیطی خواهد کرد.

وی همچنین از تصحیح عملکرد کوره زباله سوز به منظور کاهش آلاینده های ناشی از تولید به عنوان یکی دیگر از پروژه های در دست اقدام پالایشگاه شیراز نام برد و گفت: با عملیاتی شدن این پروژه، مشکلات زیست محیطی ناشی از گازهای خروجی این کوره کاملا برطرف خواهد شد.

به گزارش شانا شرکت پالایش نفت شیراز از سال 1352 در مدار بهره برداری قرار دارد و محصولات آن شامل گاز مایع، بنزین معمولی، نفت سفید، نفت گاز، بنزین جت، نفت جت، نفت کوره و انواع مختلف حلالها، قیر و گوگرد می شود.

کد خبر 233682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =