تمرین سطح یک ایمنی بر روی دستگاههای حفاری خشکی

معاون مدیریت اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی حفاری ایران از انجام تمرینهای پیوسته سطح یک ایمنی بر روی دستگاههای حفاری و کارگاههای پشتیبانی و عملیاتی این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، سعید قربانی با اشاره به این که تاکنون در این ارتباط  34  مانور برگزار شده است، گفت: این مانورها می تواند ما را به سطح بالاترین استانداردهای بین المللی ارتقا دهد و با آگاهی بخشی به کارکنان، در هنگام خطرات احتمالی  کمترین آسیب متوجه کارکنان و تجهیزات و محیط زیست شود.

وی افزود: در تازه ترین مانورها از این دست امروز (یکشنبه 5 بهمن ماه)، تمرین ایمنی سطح یک با حضور معاونان مدیرعامل در امور فنی و مهندسی و عملیات حفاری، اعضای ستاد بحران و مدیران و روسای بخشهای عملیاتی و پشتیبانی شرکت بر روی دکل حفاری خشکی 31 فتح در حوزه عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد که در ارزیابی به عمل آمده  انسجام و هماهنگی میان واحدهای مرتبط مورد تایید قرار گرفت.

قربانی اظهار کرد: در این تمرین، واحدهای آتش نشانی، امدادرسان، واحد خدمات پزشکی و  دیگر دستگاههای مربوط به طور هماهنگ مشارکت و همکاری داشتند.

معاون مدیریت اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی حفاری ایران با بیان این که این تمرینها در راستای اهداف پدافند غیرعامل برنامه ریزی شده است، گفت: حفاظت از امکانات و تجهیزات، صیانت از نیروهای انسانی، افزایش توانمندیهای ذهنی و جسمی کارکنان و آمادگی واحدهای مرتبط با عملیات حفاری بویژه در مواقع حوادث نظیر فوران چاه  از مزیتهای برگزاری این تمرینهاست.

وی افزود: عمده ترین نقطه قوت هر مانور بالابردن سطح آگاهی کارکنان از خطرات اطراف است و  بر همین اساس سعی می شود تا علاوه بر دکلهای حفاری، این مانورها در کارگاههای پشتیبانی و عملیاتی نیز با توجه به نوع کار برگزار شود.

قربانی در تشریح  شاخصهای مورد نظر در تمرینها توضیح داد: شرکت ملی حفاری از نظر ایمنی و رعایت شاخصها، هم اکنون در جایگاه مناسبی قرار دارد اما به وضع کنونی قانع نبوده و در جهت افزایش ضریب ایمنی، استانداردها، فرهنگ سازی، آموزش  و پیاده سازی مجموعه مقررات ایمنی، توجه ویژه و برنامه های مدونی دارد.

معاون مدیریت اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی حفاری ایران، اظهار کرد: توجه جدی به امر ایمنی در کار، در این شرکت در حالی اعمال می شود که همه کارکنان الزاما از بدو استخدام و در حین خدمت به طور مستمر در دوره های آموزشی ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت داده می شوند، مورد سنجش قرار گرفته و گواهینامه های معتبر دریافت می کنند.

کد خبر 233698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =