۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
  • کد خبر: 233700
شورون بی مسئولیت ترین شرکت جهان شناخته شد

موسسه مطالعاتی "برن " و موسسه "صلح سبز" روز (جمعه 3 بهمن ماه) لقب بی مسئولیت ترین شرکت دنیا را به شرکت آمریکایی شورون اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه خبری البشائر، "جایزه بی مسئولیت ترین شرکت" (جایزه شرم) که در بیش از ده سال گذشته به تعدادی از شرکتهای متهم به رعایت نکردن حقوق کارگران، ایجاد خطرات زیست محیطی و چشم پوشی از مسئولیت های اخلاقی و معنوی تعلق گرفته بود، امسال به شرکت نفتی آمریکایی شورون تعلق گرفت.

نام دو شرکت شورون (برنده جایزه امسال ) و گازپروم، غول گازی روسیه به دلیل توجه نکردن به شرایط زیست محیطی کره زمین در بالای فهرست شرکتهای نامزد جایزه بی مسئولیت ترین شرکتها در سال 2014  قرار گرفته است.

سوپر مارکت زنجیره ای وال مارت آمریکا، نیز به دلیل زیر پا گذاشتن حقوق بنیادین کارکنان این شرکت، رتبه سوم فهرست یاد شده را به خود اختصاص داده است.

ائتلاف ضد کنفرانس اقتصادی داووس، از سال 2005، اختصاص جایزه بی مسئولیتی (جایزه شرم) را به شرکتهای اقتصادی که قوانین زیست محیطی و حقوق بشر را زیر پا می گذارند آغاز کرده است.   

به گفته سازمان ‌دهندگان مسابقات، شورون برنده جایزه بی‌ مسئولیت‌ ترین شرکت در دنیا است، چرا‌که با ایجاد بدترین فجایع زیست محیطی در جهان، تا به امروز از انجام هرگونه مسئولیتی سر باز زده است.

پس از این ‌که کمپین «دست کثیف شورون» در سال 2013 توسط «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور علیه این شرکت نفتی آمریکایی راه‌اندازی شد، سازمان «آمازون واتچ» به این نتیجه رسید که شورون به طور پیاپی حقوق بشر و قوانین زیست محیطی در این کشور آمریکای لاتین را نقض کرده است.

کد خبر 233700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =