6 طرح ازدیاد برداشت از میدانهای نفتی جنوب اجرا می شود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از اجرای 6 طرح پژوهشی ازدیاد برداشت از میدانهای نفتی در گستره عملیاتی این شرکت با همکاری مراکز علمی و پژوهشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، بیژن عالیپور در حاشیه نشست با محمد علی عمادی، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در اهواز با بیان این مطلب، گفت: در این نشست مسائل حقوقی و قراردادی، ساختار طرح و فرآیند اجرایی این طرحها بررسی و برای شتاب بخشیدن به اجرایی شدن آنها، تصمیمهای لازم گرفته شد.

وی با بیان این که در این جلسه مقرر شد نخستین قرارداد با دانشگاهها تا پایان بهمن ماه امضا و به دنبال آن دیگر قراردادها نیز امضاء و مبادله شود، افزود: این میدانها شامل اهواز، گچساران، کوپال، منصوری، کرنج و بی بی حکیمه است که به ترتیب از سوی پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن اجرا  می شوند.

عالیپور اظهار کرد: حضور کارشناسان با تجربه، اطلاعات کافی از مخازن کربناته و تنوع میدانها در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شرایطی به وجود آورده تا با استفاده از ظرفیتهای علمی در دانشگاهها و مراکز پژوهشی در آینده نزدیک شاهد دستیابی به فناوری بومی در زمینه ‌های مختلف صنعت از جمله ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در این ارتباط مدیریت و کارشناسان این شرکت مصمم هستند همه امکانات و توانایی خود را برای تحقق اهداف طرح به کار گیرند و همسو با این اهداف در نخستین اقدامهای انجام شده پس از جلسه مشترک مسئولان شرکت ملی نفت ایران با رؤسای دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی که  29 دیماه برگزار شد، نشستهای متعدد مدیریتی و کارشناسی در این شرکت تشکیل شده است.

وی افزود: در این جلسه ها درباره بررسی روشهای اجرایی طرح، دعوت از برخی دانشگاهها برای ارائه اطلاعات و عملکرد میدانها و بازدید میدانی از تاسیسات مربوط پیش از امضای قرارداد رسمی، آماده کردن دفتر اختصاصی برای مجریان پژوهشی با تجهیزات لازم برای انتقال اطلاعات و برگزاری نشست مشترک با کارفرما، بحث و تبادل نظر شد.

عالیپور با اشاره به این که طرح یاد شده به صورت 10 ساله اجرا می‌شود، اظهار کرد: نخستین نکته مهم این است که مشاوران پژوهشی شامل دانشگاهها و پژوهشکده های منتخب، خود را برای یک همکاری دراز مدت با صنعت نفت مهیا کنند.

بر اساس تفاهمنامه امضاء شده میان وزیران نفت و  علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر همکاری دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور در اجرای پروژههای پژوهشی مرتبط با توسعه میدانها، شرکت ملی نفت ایران در فاز نخست 9 میدان نفتی را برای اجرای پروژه های پژوهشی ازدیاد برداشت انتخاب و به دانشگاهها معرفی کرده است که از این تعداد 6 میدان در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار دارد.

کد خبر 233713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =