انجام ممیزی جامع فنی سیستمی انرژی در پالایشگاه آبادان

شرکت پالایش نفت آبادان از سوی تیم ممیزی تخصصی کار گروه اصلی مدیریت انرژی پالایشگاههای کشور مورد ممیزی جامع فنی‌ سیستمی انرژی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، این ممیزی با همکاری و همیاری بیش از 20 نفر از کارشناسان منتخب این شرکت در راستای اجرای ماده 54 قانون اصلاح الگوی مصرف و به منظور شناسایی و استفاده از فرصتهای بهبود برای صرفه ‌جویی در مصرف انرژی و نیز صیانت از محیط‌ زیست انجام شد.

 در این ارتباط تیم 17 نفره ممیزی تخصصی کارگروه اصلی مدیریت انرژی پالایشگاهها در قالب چهار گروه مجزای فرآیندی، آب و بخار، برق/ساختمان و سیستمی با بیش از یکهزار نفر ساعت‌کار، همه واحدهای اصلی بهره‌ برداری، نیروگاهی، دیگهای بخار، کوره‌ها، کمپرسورهای هوای فشرده و برجهای خنک‌ کننده را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

طبق روال پیشین تهیه گزارش نهایی این دسته از ممیزیها بین 6 تا 8 هفته به طول می‌ انجامد.

در سه سال گذشته، این دومین ممیزی جامع فنی‌ سیستمی انرژی است که پالایشگاه آبادان آن را تجربه می‌کند و از مهمترین دستاوردهای انجام نخستین ممیزی می‌توان به تدوین نقشه راه مدیریت انرژی اشاره کرد که در آن تعریف و بررسی فنی و اقتصادی بیش از 20 پروژه مهم، انجام شده که در صورت تعیین اعتبار و اجرای آنها پیش‌ بینی می‌ شود مصرف انرژی در این پالایشگاه به طور چشم افسایی کاهش یابد.

ماده 54 قانون اصلاح الگوی مصرف، همه واحدهای نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی را موظف‌ کرده که در چارچوب بودجه سالانه خود نسبت به انجام ممیزی انرژی اقدام کنند.

کد خبر 233715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =