مصر مجوز واردات 75 محموله ال ان جی را به 4 شرکت خارجی واگذار کرد

مصر در مناقصه ای مجوز واردات 75 محموله ال ان جی را به 4 شرکت نفتی بین المللی واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، در پی برنامه مصر برای یافتن منابع جدید انرژی، رئیس هیئت مدیره شرکت دولتی گاز مصر روز یکشنبه (5 بهمن ماه) اعلام کرد که این شرکت در مناقصه واردات ال ان جی، قراردادی به ارزش 2.2 میلیارد دلار برای واردات 75 محموله ال ان جی را به 4 شرکت بین المللی واگذار کرده است.

افت تولید گاز مصر و افزایش مصرف این کشور، سبب شده است که قاهره از یک صادرکننده انرژی به یک واردکننده انرژی بدل شود.

خالد بدیعی، رئیس شرکت دولتی گاز مصر (یی گس) به رویترز گفت: این چهار شرکت ظرف حدود دو سال، ماهانه 4 محموله ال ان جی به مصر عرضه خواهند کرد.

این مقام ارشد به نام شرکتهای بین المللی اشاره نکرد؛ اما 7 شرکت از جمله شرکت بی جی گروپ انگلیس در ماه اکتبر سال 2014 میلادی پیشنهادهای خود را برای حضور در این مناقصه اعلام کرده بودند.

مصر با جمعیت 90 میلیون نفری برای تولید و تامین برق بخش خانگی و صنعتی به شدت به گاز وابسته است، اما این کشور برای واردات گاز به دلیل نداشتن پایانه ای برای فرآورش ال ان جی و تبدیل آن به گاز با مشکل روبروست.

با این حال، مصر پس از دو سال تاخیر، درباره قراردادی با شرکت هوگ ال ان جی نروژ برای اجاره یک پایانه و مخزن شناور ال ان جی به توافق رسید که این موضوع راه را برای واردات ال ان جی به مصر در زمان بهره برداری از این پایانه تا اواخر ماه مارس آینده هموار می کند.

از زمان نهایی شدن این قرارداد با شرکت هوگ ال ان جی، مصر یک قرارداد با الجزایر برای دریافت 6 محموله ال ان جی امضا کرده است و پیش بینی می کند که ماه جاری میلادی نیز به توافقی با شرکت روسی گازپروم برای واردات ال ان جی دست یابد. 
کد خبر 233716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =