بهره برداری از 64 پروژه گازرسانی در استان مرکزی همزمان با دهه فجر

همزمان با دهه فجر و گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 64 پروژه گازرسانی در قالب گازرسانی به 40 روستا و 24 واحد صنعتی در استان مرکزی به بهره برداری می رسند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تعدادی از روستاهای شهرستان تفرش، دلیجان، خنداب، صادق آباد و شازند در دهه فجر از نعمت گاز برخوردار می شوند.

جواد مهندس افزود: همچنین روستاهای شهرستان محلات، خمین، کمیجان نیز در این ایام به شبکه سراسری گاز متصل می شوند.

وی یادآور شد: 24 واحد صنعتی شهرک صنعتی ساوه نیز از جمله پروژه هایی است که همزمان با دهه فجر از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی هزینه گازرسانی به این 64 پروژه را 78 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: هزینه گازرسانی به این 40 روستا و 24 واحد صنعتی از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی تامین شده است.

به گفته وی، برای گازرسانی به این پروژه ها، 164 هزار متر شبکه گاز از نوع فولادی و پلی اتیلن اجرا و شش ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیتهای مختلف نصب شده است.

وی ادامه داد: با نصب یکهزار و 935 انشعاب گاز (علمک گاز) در سطح این روستاها، یکهزار و 580 خانوار ساکن در آنها از نعمت گاز طبیعی بهره مند میشوند.

مهندس تاکید کرد: با بهره برداری از 24 پروژه گازرسانی صنعتی، تعداد واحدهای صنعتی، کشاورزی و گلخانه ای بهره مند از گاز طبیعی در سطح استان به سه هزار و 938 می رسد.

کد خبر 233723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =