تکمیل سد نمرود نیازمند تامین اعتبار است

برای تکمیل و بهره برداری کامل از سد نمرود در شهرستان فیروزکوه یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش شانا، خسرو ارتقایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران امروز، دوشنبه (6دیماه) در جریان دیدار از سد در حال احداث نمرود فیروزکوه اظهار کرد: این اعتبار برای تکمیل و بهره برداری کامل از سد نمرود که در دل خود تملک محدوده داخل روستای سله بن، احداث شش کیلومتر جاده کنار گذر، احداث جاده «ورسخواران» از مسیر روستای «وشتان» و جاده روستایی «سلمان» و نیز تملک کامل مخزن دریاچه سد را به همراه دارد، هزینه خواهد شد.

وی افزود: تلاش مجموعه آب منطقه ای تهران بر آبگیری این سد در دهه فجر امسال است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی این سد گفت: بخشی از بدنه سد و نیز بتن سر ریز سد باقی مانده و حداقل باید دو میلیون متر مکعب در بدنه آن خاکریزی انجام شود.

ارتقایی افزود: کمبود اعتبارات و برخی مسائل و مشکلاتی که پیمانکار داشت عامل به تعویق افتادن پروژه بود، اما با این وجود تجهیزات آبگیر و تخلیه کننده تحتانی سد در حال نصب است.

وی گفت: با آبگیری اولیه سد بخشی از اراضی پایین دست روستای «سله بن» که پیش از این تملک شده زیر آب می رود، اما بدیهی است که برای بالاتر آوردن سطح تراز آب هنوز مناطقی وجود دارد که تملک نشده و هر گونه اقدام در این زمینه باید با هماهنگی فرمانداری باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محل جدید استقرار روستا را با توافق اهالی شناسایی کرده و مقرر است مراحل آماده سازی محل جدید در منطقه «چزکین» انجام شود.

سد نم رود در حاشیه روستای سله بن از روستاهای بخش ارجمند شهرستان در فاصله 30 کیلومتری شمال غرب فیروزکوه درحال احداث است.

کد خبر 233732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =