وزارت نفت به پالایشگاه‌ها فرصت بهینه‌سازی داد

بخش دولتی اجازه دارد از محل منابع مالی بخش غیردولتی، بهینه‌سازی و افزایش تولید را در پالایشگاه و نیروگاه‌ها اجرایی کند.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفتگو با خبرنگار شانا، در پاسخ به این سؤال که آیا درباره کیفی سازی پالایشگاه‌ها، مصوبه تازه‌ای در مجلس گذرانده شده است؟ توضیح داد: موضوع تازه‌ای تصویب نشده است؛ اما گفته شد وزارت نفت بخشنامه‌ای به واحدهای پالایشی ارائه کرده و فرصت برای کیفی سازی داده است تا آن‌ها زمان برای انجام این امر داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: بخش دولتی اجازه دارد از محل منابع مالی بخش غیردولتی، بهینه‌سازی و افزایش تولید پالایشگاه‌ و نیروگاه‌ها را انجام دهد، بااین‌حال بخشهای غیردولتی نیاز به مجوز ندارد و خود قادر هستند این موضوع را اجرایی کنند.

وی درباره برخی پالایشگاه‌های واگذارشده که به‌موقع تعمیرات کلی را انجام نمی‌دهند و با کاهش کیفیت محصول مواجه هستند، توضیح داد: در طرح الحاق موادی به مقررات مالی دولت، پیش‌بینی‌شده است از این‌ پس وزارت نفت می‌تواند در قالب اسناد LC  خوراک را تحویل دهد.

عضو کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه‌ای از لایحه رفع موانع تولید نیز افزود: اجازه داده شد، بخشهایی که کالا و خدمات ارائه می‌دهند، مجاز به فروش اقساطی نیز باشند؛ اما مبلغی متناسب با نرخ سود بانکی را به سبب خرید اقساطی دریافت می‌کنند.


کد خبر 233733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =