پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد، قیمت نفت روز دوشنبه به کمترین مقدار آن در تقریبا 6 سال گذشته کاهش یافت زیرا نشانه ها حاکی است، پادشاه جدید عربستان سیاست تولید نفت را تغییر نخواهد داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا از پایگاه خبری یادشده، از سوی دیگر، موجودی نفت آمریکا نیز افزایش یافت و این گمان که اشباع نفت در بازارها بدتر خواهد شد، قوت گرفت.

در بازار نیویورک، قیمت نفت از آغاز معاملات امروز تاکنون 2.7 درصد کاهش یافته است. قیمت نفت در این بازار هفته گذشته نیز 6.4 درصد کاهش یافته بود.

ملک سلمان بن عبدالعزیز که پس از درگذشت ملک عبدالله در تاریخ 23 ژانویه (جمعه گذشته) به قدرت رسید، در سخنرانی خود در تلویزیون ملی عربستان، گفت، سیاست های سلف خود، ملک عبدالله را ادامه خواهد داد.

انجمن نفت آمریکا اعلام کرد؛ موجودی نفت این کشور ماه گذشته به 383.5 میلیون بشکه افزایش یافت که چنین سطحی در ماه دسامبر، از سال 1930 تاکنون سابقه نداشته است.

قیمت نفت در سال میلادی گذشته تقریبا 50 درصد کاهش یافت، زیرا تولید نفت در آمریکا به طور چشمگیری افزایش یافت و اوپک از کاهش تولید خودداری ورزید.

هانگ سانگ کی تحلیلگر نفت در شرکت سامسونگ فیوچرز، از کارگزاری های مهم سئول که در زمینه تحقیقات بازار و خدمات مشاوره نیز فعال است، تلفنی به بلومبرگ گفت: لازم است تولید نفت خام کاهش یابد تا قبل از هر چیز، از شدت اضافه شدن بر موجودی نفت خام که شتاب آن اکنون حتی از زمان بحران مالی سال 2008 نیز بیشتر است، کم شود.

وی افزود: با توجه به سیاست عربستان سعودی در مورد نفت، بازار هفته گذشته پس از آگاهی از اینکه ملک سلمان نیز بسیار محافظه کار است، تغییر چندانی نسبت به گذشته پیدا نکرد.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مارس (اسفند)روز سه شنبه در ساعت 12:14 به وقت سنگاپور، در معاملات الکترونیکی بازار تجاری نیویورک با 1.24 دلار کاهش به 44.35 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت در بازار نیویورک جمعه گذشته به 45.59 دلار در هر بشکه رسید که کمترین قیمت پایان روزی از مارس 2009 بود.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن با 94 سنت کاهش نسبت به قیمت پایان روزی جمعه گذشته، به 47.58 دلار در هر بشکه رسید. قیمت این نفت جمعه گذشته در پایان معاملات بازار لندن به 48.79 دلار در هر بشکه رسیده بود.

کد خبر 233744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =