چین، ژاپن، اوکراین، روسیه، امارات، هند، ترکیه، عراق، تایوان، تایلند، مالزی، ارمنستان، موزامبیک، مصر، قطر، تانزانیا، فیلیپین، کنیا، آذربایجان، گرجستان، کره جنوبی و مکزیک از جمله خریداران محصولات پارس جنوبی هستند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 به گزارش شانا، «خداداد رحیمی» مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه تحریم ها هیچ تاثیری در روند صادرات ندارد و کشورهای اروپایی و آمریکایی در صف خرید محصولات پارس جنوبی هستند، در گفتگو با ایرنا، با تشریح وضعیت صادرات محصولات پتروشیمی در دی ماه، اظهار داشت: در دی ماه سال جاری 900 هزار و 490 تن کالای غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش 734 میلیون و 666 هزار و 880 دلار به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، افزود: صادرات کالاهای غیرنفتی در دی ماه نسبت به دی ماه سال 92 از نظر وزن 84 درصد و از حیث ارزش 57 درصد رشد داشته است.

رحیمی اضافه کرد: همچنین در ماه گذشته، 892 هزار و 5 تن میعانات گازی به ارزش 807 میلیون و 541 هزار و 45 دلار از پارس جنوبی به خارج صادر شده که رشد 2 درصدی را از نظر وزن و 6 درصدی از نظر ارزش نشان می دهد.

وی ادامه داد: در مجموع در مدت یادشده بیش از یک میلیون و 792 هزار و 495 تن کالا شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین و متانول به ارزش یک میلیارد و 542 میلیون و 207 هزار و 925 دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن 31 درصد و از حیث ارزش 25 درصد رشد داشته است.

رحیمی در خصوص مقصد محصولات پارس جنوبی نیز اظهار داشت: چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، روسیه، موزابیک، مصر، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، اوکراین، قطر، تانزانیا، فیلیپین، غنا، کنیا، آذربایجان، گرجستان، کره جنوبی و مکزیک، محصولات پارس جنوبی را خریداری کرده اند.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: میعانات گازی، 50 درصد وزن و 52 درصد ارزش کالاهای صادراتی پارس جنوبی در دی ماه را به خود اختصاص داده است.

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جنوب شرقی استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس در 300 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و واقع درگستره جغرافیایی شهرستان کنگان قرار دارد و حدود 105 کیلومتر از میدان گاز پارس جنوبی که درمیان خلیج فارس واقع شده فاصله دارد.

کد خبر 233746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =