رتبه اعتباری کشورهای تولید کننده کاهش می یابد

موسسه رتبه بندی فیچ، کاهش رتبه اعتباری کشورهای تولید کننده نفت را در صورت ادامه روند افت قیمت طلای سیاه پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری الاقتصادی، فیچ در گزارش روز (یکشنبه 5 بهمن ماه) اعلام کرد که کاهش قیمت نفت در طولانی مدت، ممکن است رتبه اعتباری شرکت های تولید کننده نفت و گاز در شمال امریکا، اروپا و خاورمیانه را تحت تاثیر قرار دهد. 

این موسسه از دیگر عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی این شرکت ها به بروز مشکلات بزرگی مانند اختلال در عملکرد فنی و ناآرامی های ژئوپولیتیک، اشاره کرد.

قیمت نفت از ماه ژوئن سال 2014 بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است و این در حالیست که در هفته گذشته بهای نفت به پایین ترین سطح خود در 6 ماه گذشته نزدیک شد.

این موسسه آمریکایی اظهار داشت: در صورتی که قیمت نفت از سطح کنونی بهبود نیابد، باید اقدامات جدیدی در رتبه بندی کشورهای تولید کننده انجام داد.

صندوق بین المللی پول نیز زیان وارد شده به اقتصاد کشورهای صادر کننده نفت در خاورمیانه را به دلیل قیمت های پایین نفت خام حدود 390 میلیارد دلار در سال 2015 برآورد  کرد.

این صندوق پیش بینی کرده بود که همه کشورهای تولید کننده نفت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به دلیل افت بی سابقه قیمت نفت، در بودجه سال جاری دچار کسری بودجه خواهند شد.

کارمن آلتنریچ، مدیر موسسه فیچ پیشتر گفته بود که نیجریه و آنگولا به دلیل بدهی کم خود توانستند کسری بودجه خود را به یک یا دو سال آینده موکول کنند، این موضوع آنها را قادر می‌سازد تا هزینه‌های کاهش قیمت نفت را حفظ کنند.

بزرگترین تولیدکنندگان نفت آفریقا به دلیل بدهی کم خود توانستند در برابر افت قیمت جهانی نفت خام مقاومت کنند.

کد خبر 233748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =