کاهش 50 درصدی روزهای آلوده اراک از ابتدای سال تاکنون

سرپرست استانداری مرکزی از کاهش 50 درصدی روزهای آلوده اراک در امسال خبر داد و خواستار تلاش بیشتر دستگاههای اجرایی این استان برای رفع کامل آلودگی هوای کلان این کلانشهر شد.

به گزارش شانا، سرپرست استانداری مرکزی، در این رابطه گفت: از ابتدای امسال تاکنون کلان شهر اراک 48 روز ناسالم داشته که این رقم در مدت مشابه سال قبل 97 روز بود که این مهم با همت و تلاش نهادها و دستگاههای مختلف صورت گرفته است.

شکر الله حسن بیگی، افزود: آلودگی هوای کلان شهر اراک یکی از دغدغه‌های مهم و بزرگ مردم این شهر بوده که این دغدغه امسال نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: تصمیمهای خوب و هدفمندی امسال در نشستهای کارگروه کاهش آلودگی این استان گرفته شده که در کاهش آلودگی کلان شهر اراک نقش موثری داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این رابطه گفت: امسال با وجود کاهش 15 درصدی بارندگی در اراک، آلودگی هوا کمتر شده که نشان دهنده تاثیر فعالیتهای انجام شده است.

امیر انصاری با بیان این‌که بیشتر آلاینده‌های امسال کلان شهر اراک مربوط به ذرات معلق بوده است، افزود: اقدامهای موثر دستگاههای اجرایی، مدیریت مصرف سوخت پالایشگاه شازند و کاهش مصرف مازوت، گازرسانی به کوره‌های آجرپزی، برخورد با اصناف آلاینده از جمله اقدامهای بوده که با هدف کاهش آلودگی هوا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: آنالیز سوخت توزیعی از دیگر برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود و در این خصوص هر سه ماه یکبار سوخت توزیعی نمونه برداری می‌شود و تاکنون این امر در حد استانداردهای زیست محیطی بوده است.

کد خبر 233750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =