ظرفیت انتقال گاز 100 میلیون مترمکعب افزایش یافت

بهره برداری از تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو ظرفیت انتقال گاز کشور را روزانه 100 میلیون مترمکعب افزایش داد.

مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هم اکنون با تلاش و استفاده از دانش کارشناسان داخلی کشور، ایستگاه تقویت فشار گاز خیرگو راه اندازی شده است.

حمید خدری افزود: ماموریت این تاسیسات جدید، انتقال گاز پالایشگاههای پارسیان و پارس جنوبی از طریق خطوط چهارم و هشتم سراسری به شمال کشور است.

وی یادآور شد: ظرفیت انتقال گاز از طریق خطوط چهارم و هشتم سراسری با بهره برداری از تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو به طور قابل ملاحظه ای افزایش می باید.

به گفته وی، انتقال پایدار و مطمئن گاز یکی از مهمترین وظایف این منطقه بوده و بهره برداری از تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو از جمله زیرساختهای اجرایی برای تحقق هرچه بهتر این هدف است.

مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز تاکید کرد: تلاش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و نظارت دقیق کارشناسان منطقه ده عملیات انتقال گاز از جمله عوامل مهم در راه اندازی این پروژه استراتژیک گازی است.

خدری ادامه داد: تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو در کیلومتر 84 خط چهارم و هشتم سراسری (شهرستان لامرد)، واقع شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: ١٠ تاسیسات تقویت فشار گاز تا پایان سال ٩٤ به بهره برداری می رسد.

به گفته علیرضا غریبی، تا پایان امسال تاسیسات تقویت فشار خیرگو، پتاوه، پل کله، دهق و دشت به بهره برداری می رسند و پایداری انتقال گاز کشور با راه اندازی این تاسیسات افزایش می یابد.

کد خبر 233751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =