تغییر استراتژی تولیدی سی ان پی سی در سال 2015

شرکت ملی نفت چین اعلام کرد که به دلیل افت بهای نفت، در سال 2015 تلاش خود برای اکتشاف گاز را تسریع کرده و "اقداماتی انقلابی" برای کاهش هزینه‌ها اتخاذ می‌کند.

به گزارش شبکه خبری «بلومبرگ»، «ژو جیپینگ»، رئیس شرکت «سی ان پی سی»، بزرگترین تولید کننده نفت چین امروز دوشنبه (6 بهمن ماه 93) اعلام کرد که این شرکت در نتیجه کاهش بهای نفت، تصمیم دارد در سال جدید میلادی "اقداماتی انقلابی" برای کاهش هزینه‌های خود انجام دهد و تلاش‌ها برای اکتشاف گاز را تسریع کند.

جیپینگ همچنین تاکید کرد که این شرکت در نظر دارد تمرکز خود را روی میادین نفتی و گازی داخلی قرار دهد.

سی ان پی سی از روز گذشته تا سه‌شنبه و در جریان کنفرانس کاری سالانه خود به دنبال تعیین استراتژی سال 2015 خود است.

شرکت ملی نفت چین نیز از جمله شرکت‌های بزرگ نفتی جهان است که به دلیل کاهش بیش از 50 درصدی بهای نفت در چند ماه گذشته، می‌کوشد با کاهش هزینه‌های مصرفی و به تعویق انداختن پروژه‌های خود،‌ آسیب‌های ناشی از کاهش درآمدها را کنترل کند.

رئیس شرکت ملی نفت چین همچنین متعهد شد که با اعمال تغییراتی در ساختار این شرکت، حوزه‌های جدیدی از رشد را ایجاد کرده و از هزینه‌ها بکاهد. 

در همین حال، «لابان یو»، تحلیلگر موسسه «جفریز گروپ» هنگ کنگ در خصوص استراتژی جدید سی ان پی سی گفت: در شرایط پایین بودن بهای نفت، تولید گاز طبیعی اقتصادی‌تر است. همچنین در طولانی مدت، صنعت گاز از امکان رشد بیشتری نسبت به نفت در چین برخوردار است.

کد خبر 233752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =