نرخ بهره بانکی در پاکستان کاهش یافت

بانک مرکزی پاکستان، به دلیل کاهش فشار تورم ناشی از کاهش قیمت جهانی نفت، نرخ بهره پایه این کشور را از 9.5 درصد به 8.5 درصد کاهش داد.

به گزارش روزنامه الحیات، اشرف محمود، رئیس بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد: نرخ بهره جدید به مدت دو ماه تا زمان جلسه بعدی بانک مرکزی برای بحث در مورد سیاست های اعمال شده، مورد استفاده قرار می گیرد.

اشرف در بیانیه ای تلویزیونی گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم ناشی از کاهش قیمت جهانی نفت، بانک مرکزی تصمیم به کاهش نرخ بهره گرفته است.

وی پیشتر از مدیران اقتصادی بانک مرکزی خواسته بود تا با تسهیل سیاست های پولی به تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی کشور بپردازند.

دولت نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، که در سال 2013 به قدرت رسید به منظور تلاش بیشتر برای احیای اقتصاد این کشور و حل مشکل قطع برق و ایجاد شرایط بهتر برای سرمایه گذاری خارجی تحت فشار قرار گرفته است.

از سوی دیگر صندوق بین المللی پول پاکستان را با ارائه یک وام 6 میلیارد و 800 میلیون دلاری سه ساله، از تخلف احتمالی در پرداخت نکردن بدهیهای این کشور در سال 2013 نجات داد.

کاهش قیمت نفت تعدادی از بانک های مرکزی سراسر جهان را وادار به تسهیل در سیاست های پولی کرد.

میانگین تولید نفت پاکستان در سال مالی ٢٠١٣ – ٢٠١٤ میلادی نسبت به سال پیش از آن با ١٣ درصد افزایش به ٨٦ هزار بشکه در روز رسید.

بنابراین گزارش، سطح تولید نفت این کشور در پایان ماه ژوئن ٢٠١٤ به حد نصاب ٩٨ هزار بشکه در روز رسید.

 

کد خبر 233764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =