نفتکشهای کشور با بیمه‌های ایرانی تردد می‌کنند

ناوگان نفتکش جمهوری اسلامی ایران با پوشش بیمه‌های ایرانی در حال تردد در آبهای بین المللی است.

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس کل بیمه مرکزی ایران امروز دوشنبه ( 6 دیماه ) در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار شانا در مورد آخرین وضعیت بیمه نفتکشهای ایرانی اظهار کرد: تمام کشتیهای ایرانی از بیمه‌های پی. اند. آی داخلی با حمایت بیمه مرکزی ایران استفاده می‌کنند.

محمد ابراهیم امین افزود: در برخی از کشورها افزون بر بیمه پی. اند. آی داخلی ضمانتنامه های دیگری نیز در خواست می کنند که وزیر اقتصاد به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی تضمین نامه‌ای را برای ورود کشتی‌های ایرانی به برخی بنادر امضا می کند، این ضمانتنامه ها که پیشتر دارای 1 ماه بود اکنون با رایزنیهای انجام شده 6 ماه اعتبار دارد.

وی ادامه داد: وزارت امور اقتصاد و دارائی و نیز وزارت امور خارجه تلاش فراوان و مطلوبی برای اجرائی شدن 6 ماه اعتبار داشتن ضمانتنامه های امضا شده از سوی وزیر اقتصاد انجام داده اند.

امین گفت: بنادر کشورهای چین، ژاپن، هند و کره جنوبی از ضمانت نامه های وزیر اقتصاد استفاده می کنند.

وی با بیان این که از ٢٩ شرکت بیمه فعال کشور ٢٥ شرکت عمومی،٢ بیمه اتکایی و ٢ بیمه "پی اند آی"  در حال فعالیت است، گفت: دو بیمه فعال "پی اند آی"، خدمات و پوششهای بیمه‌ای مورد نیاز کشتیهای ایرانی را تقبل کرده‌اند و بیمه مرکزی از این بیمه‌ها حمایت می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: کشتیهای حمل کننده نفت خام، محصولات پتروشیمی و میعانات گازی، با هیچگونه مشکل بیمه ای مواجه نیستند.

امین با اشاره به این که اعتقاد داریم بیمه مرکزی باید یک نهاد حاکمیتی مستقل باشد و نه این که در سرنوشت بنگاه‌داری شرکتها سهیم شود، اظهار کرد:‌ به دنبال کاهش بیمه اتکایی اجباری هستیم، البته این موضوع یک ابزار نظارت است و باید برای ریسک‌ها نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در باره اینکه سرانجام قرارداد بین شرکت‌های بیمه‌ای و بیمارستان‌‌ها به کجا رسید، گفت: همه شرکتهای بیمه‌ای که نیاز به خدمات درمانی دارند با بیمارستان‌هایی که این خدمات را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند در تهران قرارداد منعقد کرده اند و در شهرستان‌ها نیز انعقاد این قراردادها آغاز خواهد شد.

نظارت بر عملکرد بیمه ها

امین با بیان این که حق بیمه شخص ثالث در صورت افزایش دیه، افزایش می‌یابد، افزود: هر اندازه که دیه افزایش یابد حق بیمه شخص ثالث نیز افزایش می‌یابد و اگر نرخ دیه ثابت بماند، نرخ شخص ثالث حتی یک ریال هم افزایش نمی‌یابد.

وی گفت: اگر مردم مشمول پرداخت خسارت حوادث رانندگی نشوند صندوق باید مبلغ را بپردازد و قطعا فردی که در حادثه‌ای آسیب می‌بیند یا فوت می‌کند حتما غرامت را دریافت می‌کند.

این مقام مسئول با بیان این که بیمه مرکزی توانگری مالی شرکتها را باید کنترل کند، گفت: مجموعه ریسکهایی که شرکتها می‌پذیرند باید کنترل شود و هم‌اکنون بیمه مرکزی وضعیت توانایی پاسخگویی به تعهدها را کنترل می‌کند و ما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که از این به بعد هیچ شرکتی به سرنوشت بیمه توسعه دچار نشود.

وی افزود: بیمه مرکزی در زمینه‌های مالی، فنی و احراز صلاحیت مدیران و تمام مسئولان ذیربط کنترل لازم را دارد و افراد فاقد صلاحیت، دانش، تجربه و مهارت کافی در مناصب بیمه مشغول به کار نخواهند شد.

وی تصریح کرد: نحوه اداره شرکت،‌ کنترل نمایندگان و جذب نمایندگان را بررسی می‌کنیم، چرا که در یک دوره‌ای بیمه مرکزی بدون ارزیابی بازار جذب نماینده را آزاد کرد و تعداد نمایندگان از 10 هزار به 40 هزار رسید، بنابراین سیستمها قابلیت کنترل این تعداد نماینده را نداشتند؛ از این رو شرکتهای آسیب پذیرتر زانو زدند ولی ما هم‌اکنون اجازه این کار را نمی‌دهیم و این نمایندگانی که هم‌اکنون مشغول به کار هستند را نیز پالایش می‌کنیم.

امین با تأکید بر این که اگر شرکتها منصفانه و عادلانه به خسارات رسیدگی کنند و به مردم دروغ نگویند و اصول را رعایت کنند، بطور یقین منجر به توسعه فرهنگ بیمه می‌شود.

وی درباره وضع کنونی بیمه توسعه اظهار کرد: اگر نظارت به طور دقیق از ابتدای تأسیس این شرکت در دستور کار قرار می‌گرفت هم‌اکنون بیمه توسعه به اینجا نمی‌رسید.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: این شرکت هزار و 600 میلیارد تومان از مردم پول گرفته است که باید قوه قضاییه به این مسئله ورود کند.


کد خبر 233771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =