45 هزار متر حفاری انحرافی- افقی در مناطق خشکی و دریایی

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: متخصصان این شرکت از ابتدای امسال تاکنون موفق به انجام 45 هزار متر حفاری انحرافی-افقی چاههای نفت و گاز در 79 حفره در مناطق خشکی و دریایی کشور شدند.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مهران عالیپور گفت: این روش حفاری چاهها در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت نفت مناطق مرکزی و در دریا برای شرکت نفت فلات قاره به کارگیری شده است.

وی حفاری چاههای انحرافی و افقی را یکی از خدمات تخصصی مهم در صنعت نفت عنوان کرد و افزود: کاربرد این روش فناوری بالایی دارد و با استفاده از موتورهای درون چاهی و ابزار جهت یابی (MWD) انجام می شود.

عالیپور با بیان این که اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری توانایی ارائه هرگونه فعالیت فنی تخصصی در این بخش را دارد، اظهار کرد: هم اکنون 200 کارشناس مجرب در قالب ١٨ گروه تخصصی در این زمینه در بخش عملیات ویژه شرکت فعالیت دارند.

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: اکنون فعالیت گروههای تخصصی این واحد در پروژه های حفاری کلید در دست متمرکز است و به طور همزمان به شرکتهای متقاضی نیز خدمات ارائه می شود.  

حفاری به روش انحرافی و افقی در حفاری چاههای امدادی (در حین فوران)، حفاری یک حلقه چاه با چند انشعاب، حفاری چاههای متعدد از یک دکل دریایی، حفاری در مخازن مشترک، مناطق غیر قابل دسترس مانند مناطق شهری و مسکونی و حفاری گسلها کاربرد دارد.

کد خبر 233773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =