صنعت نفت در طرحهای توسعه به دنبال ایجاد تمدن است

صنعت نفت در طرحهای توسعه به دنبال ایجاد تمدن و توسعه همه جانبه است.

به گزارش خبرنگار شانا، سید حسین ایرانمنش، رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی صبح امروز (دوشنبه، 6 بهمن ماه) در همایش تدوین طرح جامع جزیره سیری با هدف تاسیس منطقه ویژه نفت وگاز با تاکید بر این که امروزه توسعه پایدار، به یکی از موضوعهای روز دنیا تبدیل شده است گفت: هدف از توسعه، رسیدن به رفاه و توسعه انسانی با توجه به مولفه‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی به شکل همگن است.

وی با بیان این‌که مجموعه صنعت نفت در بحث توسعه بیشتر به مسائل اقتصادی توسعه توجه دارد، افزود: با این حال در سالهای اخیر توسعه انسانی به معنای رفاه آن نیز در بررسی‌های توسعه صنعت نفت در مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار گرفته است.

ایرانمنش با اشاره به پروژه‌های مطالعاتی موسسه در مناطق مختلف مانند غرب کارون، جاسک و سیری گفت: ما (صنعت نفت) می‌خواهیم تمدن ساز شویم اما منظورمان از تمدن تنها آهن آلات نیست، بلکه تمدن به معنای توسعه همه جانبه آن است.


ایرانمنش
رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی با اشاره به مطالعه طرح جامع جزیره سبز سیری که با مشارکت شرکت فلات قاره صورت گرفته است تصریح کرد: یکی از اهداف ما در اجرای این طرح مطالعاتی تبدیل شدن شرکت ملی نفت ایران از (NIOC) به یک شرکت بین‌المللی (IOC) است که شرکت فلات قاره نمونه بسیار خوبی برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: با توجه به مطالعاتی که در این طرح صورت گرفته است و همچنین مطرح شدن بحث حاکمیت واحد در منطقه سیری، می‌توانیم امیدوار شویم که در درازمدت زمینه تبدیل شدن به یک شرکت بین المللی فراهم شود.

ایرانمنش با بیان این که مسیر طولانی را برای بین المللی شدن در پیش داریم، افزود: باید برای بین المللی شدن جهانی فکر کنیم تا بتوانیم به هدفمان برسیم.

کد خبر 233779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =