۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
  • کد خبر: 233797
رعایت حریم خطوط گاز امری ضروری است

رعایت قوانین و مقررات حریم خطوط انتقال گاز و لزوم صیانت از حریم این خطوط امری ضروری است.

به گزارش شانا، مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز گفت: نقاط تقاطع خطوط چهارم و هشتم سراسری با جاده سروستان جهرم در هشت نقطه استاندارد سازی شد.

سعید توکلی افزود: با توجه به وجود چندین تقاطع عرضی و عبور جاده سروستان- جهرم از روی خطوط چهارم و هشتم سراسری در برخی نقاط و وجود بار ترافیکی بر روی این جاده، خطراتی از این ناحیه متوجه مردم و شبکه انتقال گاز بود که با ساخت پل مطابق با استاندارهای روز دنیا این خطر برطرف شده است.

وی تصریح کرد: این امر پس از پیگیریهای متوالی واحدهای مختلف منطقه فراهم شده است.

وی یادآورشد: متاسفانه در اجرای طرح توسعه این جاده، استانداردها و ضوابط شرکت ملی گاز ایران در خصوص نحوه عبور عرضی از روی خطوط لوله گاز توسط مجری پروژه رعایت نشده بود که با پذیرش این امر از سوی مسئولین، ایرادهای آن مرتفع شد.

توکلی در ادامه ضمن اشاره به بخشهایی از قوانین و مقررات حریم خطوط انتقال گاز و لزوم صیانت از حریم این خطوط توسط منطقه و مشارکت سایر دستگاههای اجرایی، تاکید کرد: رعایت نکردن این مقررات منجر به وارد شدن خسارتهای جبران ناپذیری به سرمایه های ملی کشور خواهد شد.

به گفته وی، منطقه پنج عملیات انتقال گاز به عنوان یکی از مهمترین مسئولیتهای سازمانی خود با هرگونه تعرض به حریم خطوط فشار قوی انتقال گاز در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

به گزارش شانا، منطقه پنج عملیات انتقال گاز علاوه بر انتقال بیش از 75 درصد گاز کشور به مراکز مصرف، مسئولیت حفظ، نگهداری و تعمیرات چهار هزار و 200 کیلومتر لوله فشار قوی گاز در محدوده پنج استان جنوبی کشور را بر عهده دارد.

کد خبر 233797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =