۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
  • کد خبر: 233799
امارات به سرمایه گذاریهای نفتی ادامه می دهد

وزیر انرژی امارات روز دوشنبه (ششم بهمن ماه) اظهار کرد که حتی با وجود سقوط قیمتهای جهانی نفت، باید به سرمایه گذاری در حوزه انرژی ادامه داد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات، روز دوشنبه (ششم بهمن ماه) اعلام کرد که کشورش با وجود کاهش قیمت نفت و ناپایداری بازارها، به ساخت و تجهیز تاسیسات نفتی ادامه می دهد تا از این راه نقش خود به عنوان یک تولیدکننده بزرگ نفت را حفظ کند.

المزروعی امروز در ابوظبی گفت: بسیاری می گویند به خاطر اتفاقاتی که در حوزه قیمت کالاها در حال رخ دادن است، شرکتها باید در سرمایه گذاریهای خود در حوزه زیرساخت بازنگری کنند، من با این نظر مخالف هستم.

وی ادامه داد: فکر می کنم که سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت و تجهیز زیرساختها باید ادامه پیدا کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط شبکه خبری بلومبرگ، امارات در ماه دسامبر 2014 روزانه دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت تولید کرد که این رقم امارات را در جایگاه پنجمین تولید کننده بزرگ نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قرار می دهد.

بر همین اساس، امارات هم اکنون توانایی تولید سه میلیون بشکه نفترا  در روز  دارد و قصد دارد ظرفیت تولید نفت خام خود را تا سال 2017 میلادی به سه میلیون و 500 هزار بشکه در روز برساند.

قیمت نفت برنت دریای شمال در دوازده ماه گذشته 55 درصد سقوط کرده است و تا ظهر دوشنبه (ششم بهمن ماه) در بازارهای لندن به 48 دلار و 13 سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت که از نیمه دوم سال 2014 میلاد روند افت خود را شروع کرد، بالاترین سطح سقوط قیمت پس از بحران اقتصادی سال 2008 میلادی را تجربه می کند. قطر و امارات ارزیابی کرده اند که سطح مازاد عرضه نفت در بازارها هم اکنون به روزانه دو میلیون بشکه رسیده است.

المزروعی بدون اشاره به جزئیات، گفت: برنامه های سرمایه گذاری ما ادامه دارد تا بتوانیم جایگاه خود را به عنوان یک تولیدکننده بزرگ نفت در آینده نیز حفظ کنیم.

کد خبر 233799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =