۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
  • کد خبر: 233801
ضرورت ساماندهی فعالیت دکلهای حفاری در ایران

هم اکنون بیش از 16 دکل حفاری متعلق به شرکتهای خارجی در میدانهای نفتی و گازی ایران در خلیج فارس فعالیت می کنند که در بین آنها سهم شرکتهای انگلیسی و آمریکایی خیره کننده است.

به گزارش خبرنگار شانا، هدایت الله خادمی، مدیرعامل شرکت حفاری شمال در جمع خبرنگاران با اشاره به آموزش بیش از 170 تن از نیروهای ترکمن روی سکوی حفاری ایران خزر در آبهای کشور ترکمنستان از سوی شرکت حفاری شمال در دریای خزر، گفت: هم اکنون با وجود الزام قانون مبنی بر تعهد شرکتهای خارجی در زمینه آموزش نیروی انسانی دکلهای حفاری فعال اجاره ای ایران در خلیج فارس هیچ گونه تعهدی در زمینه فعالیت آموزشی ندارند.

خادمی با تاکید بر این که دکلهای حفاری آبان 1 تا 6 در میدانهای نفتی و گازی ایران در خلیج فارس هندی نبوده بلکه کاملا متعلق به شرکتهای انگلیسی و آمریکایی هستند، گفت: دکل سحر یک متعلق به شرکت حفاری شمال از حفاری در فاز 13 پارس جنوبی ترخیص شده است.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اشاره به کیفیت بالا و هزینه اجاره کمتر دکل سحر یک نسبت به دکلهای آبان در خلیج فارس گفت: هم اکنون این شرکت حاضر است با کمترین قیمت پیشنهادی شرکتها و دکلهای خارجی در میدانهای نفتی و گازی ایران فعالیت کند.

خادمی در مورد احتمال گرفته شدن راهبری دکل نیمه شناور ایران امیر کبیر از شرکت حفاری شمال گفت: در صورت اجرای این کار باید مناقصه از سوی وزارت نفت برگزار شود.



کد خبر 233801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =