افزایش ذخایر اثبات شده نفت و گاز روسیه کمتر از پیش بینیها خواهد بود

وزارت محیط زیست روسیه اعلام کرد که رشد حجم ذخایر اثبات شده موادهیدروکربوری روسیه در سال 2015 میلادی کمتر از برآوردهای پیشین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، وزارت محیط زیست روسیه روز دوشنبه (6 بهمن ماه) اعلام کرد: در پی کاهش قیمتهای نفت و تحریمهای غرب علیه روسیه که فعالیتهای اکتشافی را کاهش داده است، ذخایر اثبات شده هیدروکربوری روسیه در سال 2015 میلادی کمتر از برآوردهای قبلی برای این سال افزایش می یابد.

بنا بر پیش بینی این وزارتخانه، ذخایر اثبات شده نفتی روسیه امسال حدود 500 میلیون تن نفت و ذخایر اثبات شده گازی آن 650 میلیارد مترمکعب افزایش می یابد.

وزارت محیط زیست روسیه پیش از این برآورد کرده بود که ذخایر اثبات شده نفتی روسیه و ذخایر اثبات شده گازی آن بین سالهای 2015 تا 2020 میلادی به ترتیب بیش از 750 میلیون و 1.5 تریلیون مترمکعب در سال رشد یابد.

آمار پیشین این وزارتخانه نشان می دهد که ذخایراثبات شده نفتی روسیه پارسال 550 میلیون تن و ذخایر میعانات گازی 100 میلیون تن و ذخایر گاز طبیعی آن در این سال 900 میلیارد مترمکعب رشد داشته است.

ذخایر نفتی روسیه در ماه ژانویه سال 2014 میلادی 18.2 میلیارد تن و ذخایر گازی آن 49.5 تریلیون مترمکعب اعلام شده بود.

آمریکا تابستان گذشته، تحریمهایی را علیه روسیه وضع کرد که طبق آن مشارکت شرکتهای خارجی و یا تامین تجهیزات برای پروژه‌های نفتی قطب شمال و شیل، ممنوع است. با این حال،‌ روسیه سعی دارد از راههای مختلف، فعالیتهای خود را در این حوزه ادامه دهد.

کد خبر 233823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =