ستاره خلیج فارس نیازهای کشور را به فرآورده‌های نفتی برطرف خواهد کرد

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس قرار است محصولات مختلفی تولید کند که با راه اندازی آن، بخش زیادی از نیازهای کشور به فرآورده‌های نفتی برطرف خواهد شد.

به گزارش شانا، معاون اول رئیس جمهوری، شب گذشته در ادامه سفر به استان هرمزگان، ضمن افتتاح مرکز سوانح و سوختگی بندرعباس و بازدید از بخشهای مختلف آن، در جمع خبرنگاران به برخی برنامه‌های سفر یکروزه خود به این استان اشاره کرد و گفت: یکی از این بازدیدها مربوط به پروژه ستاره خلیج فارس بود که حدود 8 هزار نفر در این پروژه مشغول به فعالیت هستند و از طرحهای کلیدی و مهم در دست اجرا به حساب می‌آید.

اسحاق جهانگیری افزود: 3800 میلیون یورو برای این پروژه تاکنون هزینه شده که در حال حاضر به 650 میلیون یورو تسهیلات نیازمند است که قرار شده است صندوق توسعه ملی این نیاز را برطرف کند.

وی تصریح کرد: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس قرار است محصولات مختلفی تولید کند که با راه اندازی آن، بخش زیادی از نیازهای کشور به فرآورده‌های نفتی برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به بازدید خود از مجتمع بندری شهید رجایی، گفت: این مجتمع در توسعه کشور و افزایش صادرات مهم و اثرگذار است که امیدواریم هرچه سریعتر برنامه‌های توسعه در این مجتمع بندری تکمیل شود.

کد خبر 233826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =