دعوت از سرمایه گذاران برای احداث واحدهای LNG کوچک و متوسط

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، از اعلام و انتشار آگهی فراخوان دعوت از سرمایه گذاران برای احداث واحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ناصر ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: برای توسعه کاربرد LNG در کشور، تنوع بخشی به روشهای عرضه و صادرات گاز و بالا بردن پایداری شبکه به ویژه در روزهای سرد سال، بر اساس این فراخوان شرکت ملی گاز ایران از علاقه مندان احداث واحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط دعوت به سرمایه گذاری می کند.

وی تصریح کرد: بر این اساس شرکت ملی گاز متعهد می شود در هشت ماه نخست سال ( از ابتدای فروردین تا پایان آبانماه ) گاز طبیعی مورد نیاز واحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط را در نقطه مورد توافق تامین و در اختیار آنها قرار دهد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که شرکتهای متقاضی باید در بخش تولید صنعتی تجربه داشته و توانایی کافی برای تامین آورده نقدی برای احداث واحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط متناسب با ظرفیت درخواستی را به تشخیص شرکت ملی گاز ایران دارا باشند، گفت: تعیین ظرفیت واحد به عهده سرمایه گذار است، اما نقطه احداث واحد باید با تایید شرکت ملی گاز ایران تعیین شود، همچنین هزینه احداث خط لوله اختصاصی انتقال گاز با سرمایه گذار خواهد بود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که میزان ظرفیت ذخیره سازی LNG درهر واحد بستگی به نظر سرمایه گذار دارد، افزود: هر تولید کننده (سرمایه گذار) مکلف است دست کم نیمی از LNG تولیدی خود را از طریق بورس انرژی بفروشد.

ابراهیمی، قیمت ماهانه گاز تحویلی به واحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط تا پایان سال 1400 را به ازای هر میلیون بی تی یو 3.3 دلار و از ابتدای سال 1401 تا پایان سال 1405 را به میزان 2.8 دلار کمتر از متوسط قیمت فروش هر یک میلیون بی تی یو LNG در بورس اعلام و افزود: قیمت ها در مناطق مختلف تولید متفاوت خواهد بود.

وی با بیان این که تولید کنندگان و خریداران LNG مجاز خواهند بود LNG تولیدی و یا خریداری شده را صادر کنند، یادآور شد: هر مقدار LNG که متناسب با نیاز شبکه مورد نیاز شرکت گاز باشد، براساس توافق این شرکت با تولید کنندگان LNG از نظر مقدار و زمان بندی تحویل، به قیمت معادل متوسط وزنی قیمت معاملاتی 30 روز پی در پی در بورس انرژی توسط شرکت ملی گازایران خریداری می شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: درصورتی که هریک ازسرمایه گذاران به اقداماتی مبادرت کنند که منجر به ترویج مصرف LNG در سامانه های حمل و نقل بین شهری، ریلی و شناورها شود، به تناسب از تسهیلات بند ‹‹ ق ›› قانون بودجه سال 1393 نیز برخوردار خواهند شد.

ابراهیمی تاکید کرد: سرمایه گذاران مکلفند استانداردهای فنی ، ایمنی و زیست محیطی مورد تایید شرکت ملی گاز ایران را در احداث و بهره برداری از واحدهای مورد بحث مراعات کنند.

وی با اشاره به این که متقاضیانی که با ایشان موافقتنامه احداث واحد LNG منعقد می شود، باید ضمانتنامه ای به ارزش سه درصد سرمایه گذاری برآورد شده برای احداث واحد پیشنهادی را به شرکت ملی گاز ایران ارایه کنند، یادآوری کرد: این ضمانت نامه پس از انجام 10 درصد ارزش سرمایه گذاری، آزاد می شود.

علاقه مندان از جمله شرکتهای ایرانی و خارجی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز ارائه تقاضاهای خود تا پایان بهمن ماه امسال به امور گازرسانی به صنایع و نیروگاهها با شماره تلفن 88912864 درشرکت ملی گاز ایران تماس گیرند.

کد خبر 233843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =