۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 233855
خط لوله کی استون پشت دیوار سنا ماند

نمایندگان دموکرات سنای آمریکا روز دوشنبه (ششم بهمن ماه) از پیشرفت لایحه خط لوله کی‌استون‌ایکس‌ال جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نمایندگان دموکرات در سنای آمریکا روز دوشنبه روند تصویب لایحه خط لوله کی‌استون‌ایکس‌ال را متوقف کردند اما حامیان این پروژه وعده دادند که این لایحه را دنبال و سرانجام برای آن رأی کسب می‌کنند.

سنای آمریکا با 54 رأی موافق در مقابل 37 رأی مخالف تصمیم به توقف مذاکرات درباره این لایحه گرفت، لایحه‌ای که بر اساس آن کنگره می‌تواند با پروژه شرکت ترانس کانادا برای انتقال نفت حاصل از ماسه‎های نفتی کانادا به پالایشگاههای آمریکا در خلیج مکزیک موافقت کند.

بر اساس این گزارش، تصویب این لایحه نیازمند 60 رأی موافق است.

سنای آمریکا پیشتر ضمن تصویب لایحه‌ای با مذاکره و اصلاح خط لوله کی‌استون‌ایکس‌ال موافقت کرده بود.

خط لوله کی‌استون‌ایکس‌ال شرکت ترانس کانادا می‌تواند روزانه٨٣٠ هزار بشکه نفت حاصل از ماسه‌های نفتی ایالت آلبرتای کانادا را از مسیر نبراسکا به پالایشگاهها و پایانه‌های آمریکا در خلیج مکزیک منتقل کند.

اوباما پیشتر ضمن مخالفت با لایحه‌های خط لوله کی‌استون، اعلام کرده بود که چنانچه این خط لوله سبب افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با تغییرات آب‌و‌هوایی شود، لایحه آن را تصویب نمی‌کند.

در همین حال، گروههای فعال محیط زیست اعلام کرده‌اند که تولید نفت از ماسه‌های نفتی مصرف انرژی را بالا می‌برد و در مقایسه با تولید نفت معمولی 17 درصد بیشتر دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که این امر سبب تشدید گرم شدن کره زمین می‌شود.

مخالفان همچنین نگران هستند که این خط لوله ساکنان محلی را با خطر نشت نفت و آلودگی آب رو‌برو ‌کند.

با این حال، دولت کانادا اوایل ماه جاری در واکنش به تهدید کاخ سفید برای مخالفت با لایحه خط لوله کی‌استون ایکس ال، بار دیگر از آمریکا خواست تا با این پروژه بحث‌برانگیز صادرات نفت خام موافقت کند.

مقامهای کانادا بر این باورند که این پروژه به نفع مردم دو کشور است، برای کارگران آمریکایی و کانادایی اشتغالزایی می‌کند و می‌تواند به روشی ساخته شود که سازگار با محیط زیست باشد. 

کد خبر 233855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =