۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
  • کد خبر: 233860

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، در پی اظهار نظر دبیرکل اوپک مبنی بر اینکه قیمت ها ممکن است به کمترین سطح خود رسیده باشند، قیمت نفت برنت دریای شمال در سطح بیش از 48 دلار در هر بشکه تثبیت شد و از کاهش دست کشید.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، عبدالله البدری دبیرکل اوپک گفت: قیمت نفت ممکن است به کمترین سطح خود رسیده باشد و هشدار داد قیمت نفت در صورتی که سرمایه گذاری در پروژه های جدید خیلی کم بوده باشد، در آینده 200 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

دبیرکل اوپک همچنین افزود: تولیدکنندگان اوپک تا اواسط امسال برنامه ای برای نشست و بحث در مورد کاهش تولید نخواهند داشت.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه مارس (اسفند) پس از آنکه دیروز 1.3 درصد کاهش یافت در ساعت 03:47 امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 17 سنت بالا رفت و به 48.33 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مارس نیز پس از آنکه دیروز به 44.35 دلار در هر بشکه رسید، امروز با 11 سنت افزایش به 45.26 دلار در هر بشکه رسید.

خرید و فروش کنندگان معتقدند، حجم معاملات در اواخر وقت امروز به دلیل بارش برف در نیویورک که انتظار می رود در حمل و نقل وقفه ایجاد کند، ممکن است کاهش یابد.

قیمت نفت به دلیل تولید چشمگیر نفت شیل در آمریکا و تصمیم اوپک مبنی بر عدم کاهش سطح تولید، در مقایسه با رکورد خود در ژوئن 2014 (خرداد)تقریبا 60 درصد کاهش یافته است.

استاندارد چارترد انگلستان اعلام کرد، سیاست عدم کاهش تولید نفت از سوی اوپک، تاثیرگذاری خود بر سایر تولیدکنندگان را آغاز کرده است. تولید غیر اوپک در حال کاهش شدید است و ما اکنون انتظار داریم بازار نفت به سوی کسری عرضه حرکت کند.

خرید و فروش کنندگان می گویند، نشانه های دیگری نیز دال بر رشد قیمت در بازار وجود دارد.

یوشکا ستا مدیر فروش نفت در شرکت نیوئج ژاپن با اشاره به افزایش تعداد قراردادهای آپشن و آتی بسته نشده ظرف چند هفته گذشته گفت: مطمئن نیستم که قیمت نفت به کمترین سطح خود رسیده باشد، اما می توان نشانه های افزایش قیمت را دید.

از زمانی که فروشنده اوراق بهادار، قراردادی برای فروش اوراق خود باز می کند تا زمانی که این قرارداد توسط یک خریدار بسته نشده و اوراق قرضه به فروش نرفته است، این قرارداد، یک قرارداد باز نامیده می شود. اگر تعداد قراردادهای باز ناگهان افزایش یابد، نشانه این است که ممکن است اطلاعات جدیدی در مورد اوراق بهادار مذکور آشکار شده باشد.

تعداد قراردادهای آپشن و آتی باز نفت برنت در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن در هفته منتهی به 20 ژانویه (30 دی) رکورد 1.64 میلیون فقره را شکست که چنین رکوردی از زمان ثبت این اطلاعات از سال 2011 تا کنون بی سابقه است.

تحقیقات رویترز نشان می دهد، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت ممکن است این هفته به دلیل افزایش موجودی نفت خام آمریکا، کاهش پیدا کند.

کد خبر 233860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =