«اس اند پی» رتبه اعتباری روسیه را کاهش داد

موسسه رتبه‌دهی «اس اند پی»، رتبه اعتباری روسیه را به پایین‌ترین حد در یک دهه گذشته کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری «بوستون گلوب»، در حالی که اقتصاد روسیه به دلیل تحریمهای آمریکا و اروپا و همچنین سقوط قیمت نفت تحت فشار است، موسسه اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز» دوشنبه (6 بهمن ماه 93) رتبه اعتباری این کشور را نخستین بار در یک دهه گذشته به پایین‌تر از حد مناسب سرمایه‌گذاری خارجی کاهش داد.

این موسسه با اشاره به این که سالهای اوج تولید نفت روسیه رو به پایان است و تنشهای آن با غرب نیز افزایش یافته، تاکید کرد که احتمال کامیابی دولت و شرکتهای روس برای بازپرداخت بدهی‌هایشان رو به کاهش است.

اس اند پی در گزارش خود نوشت: از نظرما، انعطاف‌پذیری سیاستهای پولی روسیه کاهش یافته و چشم‌انداز رشد اقتصادی این کشور نیز تضعیف شده است.

استاندارد اند پورز،‌ سومین موسسه اعتبارسنجی است که از زمان آغاز تنشها میان روسیه و غرب بر سر مسئله اوکراین و همچنین افت کم سابقه قیمت نفت، اقدام به کاهش رتبه اعتباری مسکو کرده است.

دو موسسه «فیچ» و «مودیز» نیز در ماه ژانویه  رتبه روسیه را کاستند.

کاهش کم سابقه قیمت نفت در چند ماه گذشته موجب شده است دولت روسیه در تامین منابع بودجه ای خود دچار مشکل شود. تحریمهای آمریکا و اروپا علیه صنعت نفت این کشور نیز دسترسی شرکتهای نفتی روسیه را به منابع مالی و فناوری غرب محدود کرده است که این مسئله بر میزان تولید نفت و گاز این کشور تاثیرگذار است.

کد خبر 233867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =