افت قیمت نفت طرحهای نفتی عربستان را به تعویق می اندازد

مدیر عامل سعودی آرامکوی عربستان اعلام کرد که این شرکت به دلیل کاهش قیمتهای نفت در اجرای بعضی از طرحهای نفتی عربستان بازنگری می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خالد الفالح، مدیرعامل شرکت نفت دولتی سعودی آرامکو عربستان، روز سه شنبه (هفتم بهمن ماه) اعلام کرد که به دلیل افت قیمت نفت مجبور است بعضی پروژه های خود را به تعویق بیندازد و درباره بعضی قراردادها دوباره مذاکره کند.

قیمت نفت برنت در معاملات روز سه شنبه به 48 دلار برای هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت ماه ژوئن 2014 نزدیک به 60 درصد کاهش داشته است. دلیل سقوط قیمتهای جهانی نفت عرضه بیش از تقاضا در بازارهای جهانی  و نیز تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به حفظ سطح تولید خود است.

الفالح که در کنفرانسی در ریاض سخنرانی می کرد، مشخص نکرد که کدام یک از پروژه ها یا قراردادهای آرامکو از افت قیمت نفت صدمه دیده اند.

وی گفت: ما باید خودمان را با واقعیتهای امروز تطبیق دهیم، انجام برخی از پروژه ها را به آینده موکول می کنیم، تعدادی از پروژه ها را آهسته تر از برنامه های تعیین شده جلو می بریم و در باره بعضی از قراردادها دوباره مذاکره می کنیم.

الفالح ادامه داد: فکر می کنم که نفت 100 دلاری ما را بد عادت کرده است، به قدری تمرکزمان روی ایجاد ظرفیت بالاتر رفته بود که نتوانستیم ساختارهای مالی مان را تقویت کنیم.

این مقام رسمی نفت عربستان با اشاره به این که نبود توازن موجود در بازار به عربستان مربوط نیست و قیمت عادلانه نفت توازن لازم میان عرضه و تقاضا را ایجاد می کند، نشان داد که عربستان راهبردهای نفتی خود را حتی پس از روی کار آمدن پادشاه جدید ادامه می دهد.

وی اظهار کرد: عربستان راهبردی دارد که به وسیله دولت و از راه وزارت نفت این کشور تعیین می شود، آنها نیز اعلام کرده اند که عربستان به تنهایی در بازار توازن ایجاد نکند.

مدیرعامل آرامکو گفت: آمار و ارقام نشان می دهد که صادرات نفت ما به طور تدریجی در حال کم شدن است، بنابراین دلیل نبود توازن در بازارها به هیچ عنوان به عربستان مربوط نمی شود.

کد خبر 233890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =