بررسی راههای کاهش انتشار کربن در بخش انرژی

آژانس بین‌المللی انرژی بهترین خط‌مشی‌های موجود جهت شتاب بخشیدن به کاهش انتشار کربن در سیستمهای ذغال‌سنگ سوز را بررسی و نتایج بررسی را در گزارشی با عنوان "Energy, Climate Change and Environment: 2014 Insights " چاپ کرده است.

به گزارش شانا و به نقل از معاونت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، در این گزارش ارتباط بین خط‌مشی‌های کاهش آلودگی هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در دو کشور بزرگ ایالات متحده آمریکا و چین که بیشترین میزان گازهای گلخانه‌ای دنیا را منشر می کنند؛ بررسی شده است.

همچنین در این گزارش اعلام شده است که تلاشها برای افزایش کیفیت هوا می‌تواند همسو با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام شود و با انتخاب خط‌مشی‌های مناسب می‌توان هر دو هدف را دنبال کرد.

گزارش پیشین آژانس در این باره با عنوان " IEA's World Energy Outlook Special Report: Redrawing the Energy-Climate Map " نشان داده بود که در چالشهای جهانی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ، تنها موضوع افزایش سرمایه‌گذاری مطرح نیست بلکه باید خط‌مشی‌ها در این رابطه تغییر نماید و در پی آن راههایی برای بهبود مدیریت تجارت کربن در دنیا ارائه داده بود.

کد خبر 233891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =