برگزاری مانور پذیرش بیماران انبوه در بیمارستان پتروشیمی ماهشهر

با هدف افزایش آمادگی و میزان کارایی کارکنان واحدهای درمانی و پشتیبانی در حوادث، مانور پذیرش بیماران انبوه با نام محمد رسول الله در بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر برگزار شد.

به گزارش شانا، این مانور بر اساس سناریو انفجار و آتش سوزی در یکی از واحدهای شرکت پتروشیمی رازی، که حدود 42 مصدوم به همراه مراجعه مستقیم هشت بیمار همزمان به اورژانس تعیین شده بود، برگزار شد.

حسن نیسی، رئیس سلامت کار و اچ اس یی بهداشت و درمان ماهشهر و دبیر اجرایی مانور با اشاره به سناریو اعلام وضع زرد اظهار کرد: مانور با اعلام وضع زرد و حادثه بوسیله عباس زارع، رئیس بهداشت و درمان ماهشهر آغاز شد و مسئولان واحدهای عملیات، پشتیبانی، اداری- مالی، برنامه ریزی و اچ اس یی، حراست و روابط عمومی براساس نمودار تشکیلاتی مقابله با بحران بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر در محل فرماندهی حادثه "دفتر مدیریت" حاضر و پس از دریافت دستورات لازم به واحدهای مربوطه اعزام و طبق شرح وظایف از پیش تعیین شده، بیمارستان را برای پذیرش بیماران آماده کردند.

وی ادامه داد: سپس از سوی فرمانده حادثه وضع کد قرمز اعلام شد و فرماندهی حادثه را به اینجانب واگذار کرد و نخستین گروه بیماران وارد بیمارستان شدند و به دنبال آن تعداد 22 اکیپ آمبولانس از ارگانهای مختلف به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس متعلق به شرکت پتروشیمی بندرامام، بیماران را در زمانهای متفاوت به اورژانس اعزام کردند که همه آنان پس از تریاژ اولیه تحت درمان قرار گرفته و به دلیل مراجعات زیاد بیماران، پس از رسیدگی در اورژانس در منطقه از پیش تعیین شده "منطقه زرد" تحت نظر و پس از آن به بخش بحران منتقل شدند.

نیسی در ادامه اظهار کرد: بعد از ورود آخرین آمبولانس، فرمانده حادثه دوباره تشکیل جلسه داد و پس از گزارشگیری از واحدهای تحت پوشش و اطمینان از وضع بیمارستان، کد سفید را اعلام کرد.

دبیر اجرایی مانور افزود: از نقطه های بسیار خوب این مانور هماهنگی ارگانهای مختلف از جمله فرمانداری شهرستان، جمعیت هلال احمر، فوریتهای پزشکی 115 و بهداری منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران ماهشهر"ندسا" بود که همکاری صمیمانه و فعالانه ای داشتند.

در پایان زارع، رئیس بهداشت و درمان ماهشهر از زحمات تمام کارکنان قدردانی کرد و روند مدیریت این مانور را شرح داد و از کارکنان اجرایی درخواست کرد تا نقاط قوت و ضعف این مانور را به دفتر مدیریت بحران ارسال کنند.

کد خبر 233894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =