احداث نیروگاه از سوی فولاد سازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکتهای فعال در زمینه فولاد و آلومینیوم خواست تا با هدف تامین انرژی مورد نیاز، اقدام به ساخت نیروگاه کنند.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در پنجمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با اشاره به این که در صنعت آلومینیوم احداث نیروگاه از ارکان ضروری این صنعت است، گفت: برای تأمین آب مورد نیاز صنایع فولادی با استقرار آنها در سواحل جنوب می‌توان بخش‌ عمده‌ای از آب مورد نیاز آنها را تأمین کرد، به طوری که اکنون احداث واحدهای فولادی در چاربهار، بندرعباس و پارس ایران توانستند موفق عمل کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست‌ ما این است که صنعت فولاد مانند صنعت خودروی کشور در توسعه صنعتی کشور جزو صنایع پیشرو به حساب آمده و به آن بهای بیشتری بدهیم.

وی گفت: رسیدن به مرز 55 میلیون تن فولاد خام در چشم‌انداز 1404 از اهداف صنعت فولاد کشور است وظرفیت کشور حدود 60 تا 70 میلیون تن سنگ آهن، 30 میلیون تن کنسانتره، 21 میلیون تن آهن اسفنجی، 22 میلیون تن کندله و 24 میلیون تن شمش است.

وزیر صنعت،معدن وتجارت با بیان این که تشکیل کنسرسیوم های داخلی به جای خارجی و استفاده حداکثری از توان داخلی سیاست این وزارتخانه است، افزود: حتی در زمینه خرید تجهیزات خط تولید و کوره‌ها که نیاز به ریخته‌گری و ماشین‌کاری دارند، باید از داخل کشور انجام شود.

کد خبر 233895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =