۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
  • کد خبر: 233896
مصر سوخت جت صادر می کند

پالایشگاه خاورمیانه مصر (میدور) یک محموله سوخت جت را برای تحویل در ماه فوریه 2015، به مزایده گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری زاویه، پالایشگاه میدور، بزرگترین پالایشگاه مصر، قراراست از 12 تا 14 فوریه امسال، 30 هزار تن سوخت جت را برای بارگیری از پایانه الدخیله در اسکندریه آماده کند؛ قیمت این محموله براساس قیمت نفت خام خاورمیانه محاسبه می شود.

مزایده مورد نظر در دوم ماه فوریه طرح می شود و فرصت ارائه پیشنهادها تا چهارم همین ماه پیش بینی شده است.

انتظار می رود برای بالا بردن حجم صادرات سوخت هواپیما از پالایشگاه میدور، ظرفیت آن از 100 هزار بشکه در روز کنونی به 160 هزار بشکه در روز تا پایان سال 2017 افزایش یابد.

مصر با جمعیت ٨٥ میلیون نفر، به دلیل پرداخت یارانه های سنگین برای سوخت با مشکل هزینه بالا در تامین تقاضا روبرو شده و این موضوع مصر را از یک کشور تولید کننده انرژی به یک وارد کننده بدل کرده است.

از سوی دیگر، انباشته شدن مطالبات شرکتهای خارجی نفتی از مصر، مانع اصلی سرمایه گذاری در بخش انرژی این کشور به شمار می رود، اما دولت مصر به تازگی گامهای موثری برای حل این مشکل برداشته که سبب تقویت اعتماد شرکتهای انرژی فعال در این کشور شده است.

مصر، بزرگترین تولید کننده نفت در آفریقا و دومین تولید کننده گاز در این قاره، پس از الجزایر، به شمار می رود، این در حالیست که بخش انرژی مصر به شدت تحت نفوذ شرکتهای خارجی فعال در این کشور قرار دارد.

از جمله شرکتهای بین المللی فعال در بخش انرژی مصر می توان به شرکتهای ایتالیایی «انی» و «ادیسون» و شرکتهای انگلیسی «بی پی» و «بی جی گروپ» اشاره کرد.

کد خبر 233896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =