۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
  • کد خبر: 233904
قطر در ایتالیا پایانه ال ان جی احداث می کند

احتمال دارد که قطر دومین پایانه واردات ال ان جی را در ایتالیا احداث کند.

به گزارش روزنامه پنینسوئلا از دوحه،  گیدو دو سانکتیس، سفر ایتالیا در قطر گفت: ایتالیا و قطر در حال کار و فعالیت روی توسعه بیشتر روابط دوجانبه اقتصادی هستند و هر دو کشور علاوه بر گفتگو درباره پیشنهادهای دیگر سرمایه گذاری، قصد دارند تا به منظور افزایش ظرفیت دریافت گاز ایتالیا، دومین پایانه ال ان جی را در این کشور احداث کنند.

وی افزود: ایتالیا یکی از بزرگترین شریکان تجاری قطر در اروپاست و صادرات ایتالیا به قطر برای 10 ماه نخست سال 2014 میلادی 3.7 میلیارد ریال قطر، در حالی که صادرات قطر به ایتالیا در این دوره 5.75 میلیارد ریال قطر بوده و این تجارت به دلیل صادرات ال ان جی به نفع قطر بوده است.

این مقام ارشد گفت: ایتالیا از دهه 1950 میلادی در تلاش برای تنوع بخشی به منابع انرژی خود بوده و به این دلیل است که در سال 2010 میلادی واردات ال ان جی را از قطر آغاز کرد.

به گفته وی، پایانه ال ان جی موجود در ایتالیا که با حمایت مالی قطر ساخته شده ، تقریبا با ظرفیت کامل در حال فعالیت است و به همین منظور ایتالیا برای دریافت ال ان جی بیشتر از قطر به دنبال ساخت یک پایانه دیگر ال ان جی است.

سفیر ایتالیا در قطر گفت: لازم به یادآوری است که این پایانه جدید ال ان جی نه تنها برای ایتالیا مفید خواهد بود، بلکه به قطر برای دستیابی به کل بازار اروپا کمک می کند.

وی اعلام کرد: با این حال اجرای این طرح فرایند و چالشهای زیادی دارد.

پایانه موجود "آدریاتیک" در سواحل پورتو لوانته در شمال دریای آدریاتیک قرار دارد؛ این پایانه توسط شرکت ترمینال جی ان ال آدریاتیکو (سرمایه گذاری مشترک میان شرکتهای قطر ترمینال و اکسون موبیل ایتالیانا گس و ادیسون) طراحی، ساخته و مدیریت شده است.

شرکت قطر ترمینال که 100 درصد سهام آن متعلق به شرکت قطرپترولیوم است، 45 درصد سهام این پایانه ال ان جی را دارد و شرکتهای اکسون موبیل ایتالیانا گس و ادیسون به ترتیب با 45 درصد و 10 درصد سهام از دیگر سهامداران پایانه ال ان جی ایتالیا به شمار می روند.

کد خبر 233904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =