۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲
  • کد خبر: 233907
تعطیلی دوباره تنها کارخانه ال ان جی اروپا

شرکت استات اویل نروژ از تعطیلی کارخانه ال ان جی اسنویت به دلیل نشت گاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، شرکت استات اویل نروژ اعلام کرد که تولید کارخانه ال ان جی اسنویت روز سه شنبه (7 بهمن ماه) به دلیل نشت گاز متوقف شده است و مدت زمان توقف فعالیت این کارخانه مشخص نیست.

اورجان هرادستویت، سخنگوی شرکت استات اویل گفت: تولید ال ان جی این کارخانه متوقف شده است و زمان ازسرگیری فعالیت آن مشخص نیست.

پلیس نروژ پیش از این اعلام کرد که کارگران فعال در تنها کارخانه ال ان جی اروپا با به صدا درآمدن زنگ خطر، محل را تخلیه کردند.

این کارخانه گاز تولیدی میدان فراساحلی اسنویت را در دریای بارنتز فرآوری می کند و ظرفیت تولید ال ان جی آن حدود ٤,٣ میلیون تن در سال است.

بر اساس آمارهای اداره نفت نروژ، کارخانه اسنویت در ٩ ماه نخست سال 2014 میلادی ٣,٧ میلیارد متر مکعب گاز فرآوری کرده است که در مقایسه با فرآوری ٢.٧ میلیارد متر مکعبی این کارخانه در بهار ٢٠١٣ میلادی حد نصاب جدیدی بوده است. این کارخانه در بهار ٢٠١٣ به مدت سه ماه تعطیل شد.

ال ان جی کمتر از پنج درصد از کل صادرات گاز نروژ را به خود اختصاص می دهد و بقیه گاز این کشور به وسیله خط لوله به انگلستان و اروپا منتقل می شود. 

استات اویل ٣٦,٧٩ درصد از امتیاز تولید میدان اسنویت را در اختیار دارد و شرکت دولتی پتورو نروژ با ٣٠ درصد سهم، توتال فرانسه با ١٨.٤ درصد، جی دی اف سوئز با ١٢ درصد و آر دابلیو ئی دیا با ٢.٨ درصد سهم از دیگر سهامداران این میدان به شمار می روند.
کد خبر 233907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =