تداوم توقف تولید یک میدان گازی نروژ تا اواسط ماه فوریه

توقف تولید در میدان گازی اسکارو بی پی در بخش فراساحلی نروژ احتمال دارد دست کم تا اواسط ماه فوریه آینده ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، سخنگوی شرکت بی پی انگلیس در نروژ روز سه شنبه (7 بهمن ماه) اعلام کرد: ظرفیت تولید گاز در میدان اسکارو ( Skarv) شرکت بی پی در بخش فراساحلی نروژ احتمال دارد تا اواسط ماه فوریه آینده در سطح 40 درصد کاهش یافته باقی بماند.

تاسیسات شناور تولید و ذخیره سازی گاز این میدان، ظرفیت تولید 19 میلیون مترمکعب گاز و 85 هزار بشکه در روز نفت را دارد.

تولید گاز از میدان اسکارو در دریای نروژ از ماه نوامبر سال 2014 میلادی به دلیل بروز اتصال کوتاه در یک ترانسفورماتور ولتاژ بالا که منجر به تعطیلی یکی از دو ترین (واحد) صادرات گاز این میدان شده بود، کاهش یافته است.

جان اریک گیرمو گفت: یک ترانسفورماتور جدید به نروژ تحویل داده شده است،اما زمان نصب آن مشخص نیست زیرا این موضوع بستگی به شرایط جوی دارد.

وی افزود: شرایط جوی در فصل زمستان پایدار نیست و ما برای انجام عملیات نصب به شرایط جوی بسیار آرام در دریا نیاز داریم و زودترین زمان ممکن برای نصب این ترانسفورماتور جدید اواسط ماه فوریه که هوا مناسب و آرام است، خواهد بود.

شرکت بی پی انگلیس 23.84 درصد سهام این میدان را در اختیار دارد و شرکت استات اویل با 36.17 درصد، شرکت آلمانی یی او ان با 28.08 درصد و شرکت دولتی گاز لهستان با 11.92 درصد از دیگر سهامداران میدان اسکارو به شمار می روند.

نروژ، دومین عرضه کننده بزرگ گاز به اروپاست و هرگونه اختلالی در تولید آن بر ترانزیت گاز به قاره سبز تاثیر می گذارد.
کد خبر 233908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =