سرمایه‌گذاری در صنعت نفت کاهش می‌یابد

مدیرعامل گروه صنعتی زیمنس آلمان روز سه‌شنبه (هفتم بهمن ماه) از احتمال کاهش سرمایه‌گذاریها در صنعت نفت در کوتاه‌مدت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «جو کاسر» رو سه‌شنبه پیش‌بینی کرد که با افت قیمتهای انرژی، سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در کوتاه‌مدت کاهش می‌یابد و صادرکنندگان نفتی هزینه کمتری را برای زیرساختها صرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که صنعت نفت در کوتاه‌ مدت سرمایه‎‌گذاری کمتری داشته باشد و بعضی از پروژه‌ها نیز به تعویق بیفتد. ما هم‌اکنون شاهد کاهش فعالیتهای مناقصه‌ای نیز هستیم.

کاسر افزود: در همین حال، چنانچه قیمتهای نفت در سطح کنونی بماند، امکان کاهش هزینه‌های برخی از کشورهای صادرکننده نفت در زیرساختها وجود دارد. 

زیمنس همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار واحدهای صنعتی این گروه در سه ماه چهارم سال گذشته چهار درصد کاهش یافته است که این رویداد به دلیل پایین آمدن تعداد واحدهای انرژی و گازی که با مشکل فشار گاز روبرو هستند، صورت گرفته است . شمار واحدهای بهداشت و درمان این گروه صنعتی نیز کمتر شده است. 

در پی افت بیش از 50 درصدی قیمتهای نفت از ماه ژوئن تاکنون به زیر 50 دلار در هر بشکه، بسیاری از شرکتهای فعال در زمینه نفت و گاز با کمبود وجه نقد روبرو شده‌اند. برخی از این شرکتها نیز برای پرداخت سود سهام خود از سوی سهامداران تحت فشار قرار گرفته‌اند. به همین دلیل این شرکتها در صدد برآمده‌اند تا با فروش داراییهای خود و متوقف کردن و یا به تأخیر انداختن پروژه‌ها بخشی از این کمبود را جبران کنند.

در این میان شرکتهای بزرگ، بودجه سرمایه‌ای خود را برای سال 2015 میلادی کاهش داده‌ و بر طرحهای پربازده‌تر تمرکز کرده‌اند.   

کد خبر 233979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =