تابعیت دوگانه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران صحت ندارد

تابعیت دوگانه مدیر عامل شرکت ملی نفت موضوع طرح شده تازه ای است که به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش شانا، سخنگوی دولت، روز چهارشنبه (هشتمبهمن ماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: برخی نمایندگان مجلس مطالبی منتشر کرده‌اند که یکی از مسئولان نهاد ریاست جمهوری تابعیت دوگانه دارد که این مسئله 100درصد کذب است و هیچ کس نه گرین کارت و نه تابعیت دوگانه دارد.

تابعیت دوگانه مدیر عامل شرکت ملی نفت صحت ندارد

محمدباقر نوبخت، تابعیت دوگانه مدیر عامل شرکت ملی نفت را موضوع طرح شده تازه ای عنوان کرد و افزود: تغییر وزیر دادگستری نیز  صحت ندارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در باره هجمه‌هایی که علیه دولت مطرح می‎شود، گفت: شاید اصالت و هویت و ماموریت جریانهای سیاسی رغیب این باشد که این اقدامها صورت بگیرد، اما باید نسبت به یکدیگر انصاف داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرده است که فرآورده‌های نفتی وارداتی بی کیفیت است، تصریح کرد: این صحبت را نشنیده‌ام و از وی سوال خواهم کرد، اما از نظر ما اگر فرآورده‌ای کیفیت نداشته باشد به طور حتم از توزیع آن جلوگیری می‌شود.

نوبخت در باره عیدی کارکنان دولت نیز گفت: بدون شک میزان آن از  پارسال بیشتر است، اما مقدار دقیق آن بعد از تصویب اعلام می شود.

بودجه 94 نسبت به امسال 44 درصد رشد داشته است

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که بودجه 94 نسبت به امسال 44 درصد رشد داشته است، عنوان کرد: با توجه به بودجه 224 هزار میلیارد تومانی که تقدیم مجلس شد و در کمیسیون تلفیق 207 هزار میلیارد تومان تصویب شد، بیش از 52 هزار میلیارد تومان معادل یک پنجم سهم بهداشت و درمان است، این موضوع نشان دهنده نگاه دولت به سلامت جامعه است.

هر تصمیم سنجیده‌ای را که مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان بگیرد اجرا می‌کنیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در باره بحثهایی که در مجلس برای حذف بخشی از دریافت کنندگان یارانه نقدی مطرح شده است، گفت: هر تصمیم سنجیده و اجرایی که برای حذف ثروتمندان از دریافت یارانه نقدی در مجلس اخذ شود ما آن را اجرایی می‌کنیم.

نوبخت ادامه داد: ما با استفاده از 40 پایگاه اطلاعاتی تلاش کرده‌ایم که اطلاعات افراد ثروتمند را تهیه کنیم، اما هنوز این اطلاعات کامل نشده است.

وی تصریح کرد: ما اگر اطلاعاتمان کامل شود بدون شک نیازمندیم که این پول را برای بهداشت، درمان و اشتغال هزینه کنیم، ما با حذف موافقیم، اما باید عادلانه باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد: مجلس در این زمینه تنها نگوید ثروتمندان را حذف کنید، بلکه بگوید چه کسی را حذف کنید و ما اطاعت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی ادامه داد: افتخار دولت اجرای قانون و احترام به قانون است اما ما می گوییم شناسایی کاملی نداریم اگر مجلس دارد به ما لیست دهد و مطمئن باشند ما به دستور مجلس عمل می کنیم، اما حرف کلی زدن مشکلی را حل نمی کند.

کد خبر 233998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =