برگزاری نشست مشترک وزارتخانه های نفت و ارشاد اسلامی

نشست مشترک هم اندیشی وزارتخانه های نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی منطقه ویژه پارس و با هدف تکمیل پردیس فرهنگی عسلویه برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس‏، در این نشست، اکبر نعمت الهی، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز در این نشست با اشاره به دستور و تاکید وزیر نفت در اجرای پردیس فرهنگی و هنری عسلویه گفت: تکمیل و راه اندازی این مجموعه فرهنگی و هنری می تواند سبب رشد فرهنگی ساکنان محیط پیرامونی و کارکنان صنعت نفت را فراهم سازد.

نعمت الهی تصریح کرد: این مجموعه به عنوان یک بسته کامل زیرساخت فرهنگی و هنری می تواند ارائه دهنده خدمات متعدد فرهنگی و هنری باشد که این موضوع زمینه ساز موقعیتها و کشف خلاقیتهای فرهنگی و هنری در این منطقه خواهد بود.

بر پایه این گزارش، مهدی یوسفی، رئیس منطقه ویزه اقتصادی انرژی پارس نیز در این نشست با اشاره به دغدغه فرهنگی وزارت نفت و سازمان منطقه ویژه پارس گفت: از آنجا که تمدن صنعتی در سواحل استان بوشهر در حال شکل گیری است و این تمدن به عنوان نماد تلاش و سازندگی صنعت نفت در ایران اسلامی می تواند برگی درخشان از توسعه صنعتی و اقتصادی کشور به شمار رود، به همین منظور توجه به حوزه فرهنگ همواره مورد تاکید وزیر نفت بوده و در منطقه ویژه پارس نیز کمک به توسعه فرهنگی متوازن با توسعه صنعتی در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

وی با بیان این که هم اکنون طرح مطالعات اجتماعی منطقه ویژه پارس در حال بررسی و تدوین است، تصریح کرد: از آنجا که تقویت فرهنگی می تواند از توسعه ناهمگون در این منطقه بزرگ صنعتی جلوگیری کند، از این رو عزم مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه پارس در کمک به توسعه فرهنگی جزم است.

مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت خیز جنوب، معاون فرماندار عسلویه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست به بیان دیدگاههای خود در این باره پرداختند.

کد خبر 234001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =