فناوریهای نوین صنعت حفاری به کار گرفته می شود

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت این شرکت با همکاری مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزشی توجه خود را روی تامین نیازها و استفاده از فناوریهای نوین صنعت حفاری متمرکز کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، حیدر بهمنی روز چهارشنبه (هشتم بهمن ماه) در نشست روسای پارکهای علم و فناوری مراکز رشد کشور در اهواز اظهار کرد: این شرکت با استفاده از روشهای ساختاری و  گسترش فعالیتهای کیفی جلوه های روشنی از کار و تلاش در عرصه نوآوری و شکوفایی صنعتی را ترسیم کرده است.

وی با اشاره به رشد و توسعه روز افزون صنعت نفت کشور در بخشهای فنی و مهندسی و  استحصال صیانتی از منابع نفت و گاز گفت: در بیش از سه دهه گذشته افزون بر چهار هزار حلقه چاه نفت و گاز بوسیله شرکت ملی حفاری ایران حفر و تکمیل شد که بیش از 350 حلقه آن در دریا بوده است.

بهمنی صنعت حفاری را بازوی توانمند صنعت نفت در تولید و بهره برداری از مخازن نفت و گاز عنوان کرد و گفت: این شرکت با استفاده از توانمندیهای داخلی و خلاقیت و ابتکار متخصصان داخلی پاسخگوی نیازهای این صنعت بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران رمز موفقیت این شرکت را ارتباط با دانشگاهها، مراکز علمی ، تحقیقاتی و پژوهشی دانست و افزود: امروز بیش از پنج هزار نفر متخصص در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این صنعت راهبردی فعالیت دارند در حالی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، همه عملیات فنی و مهندسی چاهها و بهره برداری بوسیله شرکتهای چند ملیتی مدیریت و انجام می شد.

وی بر تعامل  همکاری و استفاده از ظرفیتهای مراکز علمی و دانشگاههای کشور از سوی سازمانهای صنعتی تاکید و اظهار کرد: شرکت ملی حفاری نخستین شرکتی بود که در مراکز دانشگاهی دفاتر علم و فناوری راه اندازی کرد و امروز در بیش از 10 دانشگاه معتبر ارتباطی نزدیک با پارکهای علم و فناوری در زمینه برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری، ساخت تجهیزات پیچیده ( High Tech ) و طراحی قطعات پر مصرف دارد.

بهمنی گفت : امروز صنعت نفت کشور به پشتوانه متخصصان داخلی در بخش اکتشاف، حفاری، بهره برداری و تولید به فعالیت خود با اقتدار ادامه می دهد و این نشان از خودباوری و خود اتکایی و تکیه بر توانمندیهای داخلی دارد.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران به اجرای پروژه های ملی بویژه در طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: متخصصان صنعت حفاری در 10 سال گذشته حفاری در فازهای  5، 9، 10، 17، 18 و فاز یک پارس جنوبی را با مدیریت و تخصص ایرانی طراحی، برنامه ریزی و اجرا کردند و هم اکنون در حال حفاری 22 حلقه چاه در فاز 14 پارس جنوبی هستند.

وی روح حاکم بر انجام کار در شرکت ملی حفاری ایران را دانش محوری برشمرد و اظهار کرد: انجام کار بر اساس اصول علمی و فنی مهندسی سبب رشد و بالندگی در هر سازمانی است، از این رو فعالیتهای پژوهشی در شرکت اهمیت زیادی دارد و در این مسیر سرمایه گذاری مطلوبی انجام شده است.

بهمنی اولویت این شرکت را استفاده از کالا و خدمات داخلی عنوان کرد و گفت: در سالهای اخیر فعالیتهای خیره کننده ای در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز با حمایت سازندگان و صنعتگران کشور انجام شده که دستاوردهای آن در نمایشگاههای مختلف رونمایی شده است.

نشست روسای پارکهای علم و فناوری مراکز رشد کشور با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، مدیران پارکهای علم و فناوری سراسر کشور ، مدیران شرکتهای صنعتی در استان خوزستان و جمعی از استادان و دانشجویان استان روز چهارشنبه در هتل توسعه نیشکر اهواز برگزار شد.

کد خبر 234002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =