ذخیره سازیهای نفت آمریکا به حد نصابی تازه رسید

تازه ترین گزارشها از سطح ذخیره سازی نفت آمریکا نشان می دهد که مقدار ذخیره نفت خام این کشور به بیشترین مقدار در 33 سال گذشته رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا  (ایی آی ای) روز چهارشنبه (هشتم بهمن ماه) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که سطح ذخیره سازی نفت آمریکا در هفته گذشته به بالاترین سطح خود رسید و برای سومین هفته پیاپی افزایش یافت.

در همین حال، این گزارش افزوده است که سطح ذخیره سازیهای بنزین و فرآورده های نفتی در آمریکا در هفته گذشته کاهش یافت.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سطح ذخیره سازی نفت این کشور در هفته گذشته هشت میلیون و 900 هزار بشکه افزایش یافت؛تحلیلگران انتظار افزایش نزدیک به چهار میلیون بشکه ای را داشتند.

از سوی دیگر، موسسه نفت آمریکا (ای پی آی) در گزارشی که روز سه شنبه (هفتم بهمن ماه) منتشر شد ارزیابی کرده بود که سطح ذخیره سازی نفت آمریکا در هفته گذشته 13 میلیون بشکه افزایش یافته است.

با وجود این اختلاف نظرها، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که مجموع ذخیره سازی نفت آمریکا تا پایان هفته گذشته به 406 میلیون و 700 هزار بشکه رسید که بیشترین مقدار ذخیره سازی نفت خام این کشور از سال 1982 میلادی به حساب می آید.

جان کیلداف از صندوق مالی انرژی اگین کپیتال، گفت: با وجود این که انتظارها از افزایش بسیار زیاد سطح ذخیره سازی نفت حکایت می کرد، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نا امید کننده نبود.

جیمز ویلیامز، اقتصاددان انرژی موسسه دبیلو تی آر جی اکانامیکز، گفت: بخشی از دلیل افزایش ذخیره سازیها، احتمال افزایش قیمتهای نفت، بیش از مقدار پیش بینیها، در آینده است که این عامل مشوق خوبی برای افزایش و حفظ سطح ذخیره سازی نفت به شمار می رود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که سطح ذخیره سازی نفت در پایانه کوشینگ، اوکلاهاما، دو میلیون و 85 هزار بشکه افزایش یافت.

از سوی دیگر، ذخیره سازی بنزین آمریکا دو میلیون و 600 هزار بشکه در هفته منتهی به سوم بهمن ماه 93 کاهش یافت. این در حالی است که ارزیابی های رویترز نشان می داد سطح ذخیره سازیهای بنزین این کشور باید 320 هزار بشکه بالاتر برود.

در همین حال، سطح ذخیره سازی فرآورده های نفتی شامل گازوئیل و نفت کوره سه میلیون و 900 هزار بشکه کاهش یافت.

واردات نفت آمریکا در هفته گذشته 90 هزار بشکه افزایش داشت.

کد خبر 234007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =