قیمت نفت برای همیشه پائین نمی ماند

مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که قیمت نفت برای همیشه در سطوح کنونی باقی نمی ماند و سرانجام به نقطه تعادل تازه ای می رسند.

به گزارش روزنامه ساینس مانیتور، آدام زیمینسکی روز چهارشنبه (هشتم بهمن ماه) اعلام کرد که اگرچه سقوط قیمتهای جهانی نفت در ماههای گذشته بسیار شوک آور بوده است، اما قیمت نفت نمی تواند برای همیشه در این سطح بماند.

وی افزود: پیش بینی این که قیمت نفت به کدام سمت می رود و به چه حدی می رسد مانند پیش بینی وضع آب و هواست.

مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا ادامه داد: درست است که قیمتهای جهانی نفت خام از ماه ژوئن 2014 تاکنون با افت 60 درصدی به حدود 50 دلار برای هر بشکه رسیده است، اما باید درباره نفت این موضوع را بدانیم پس از هر سقوطی باید سرانجام منتظر بالا آمدن باشیم.

زیمینسکی معتقد است که قیمت پائین نفت سبب افزایش تقاضا می شود و به دنبال آن مازاد عرضه نفت از میان می رود، و قیمت نفت به نقطه تعادل تازه ای می رسد.

وی پیشنهاد داد از آنجاکه قیمتها در همین سطح باقی نمی ماند مصرف کنندگان و سرمایه گذاران بر اساس این حقیقت برنامه ریزی کنند.

زیمینسکی با اشاره به قیمت کم نفت و ماهیت چرخه ای قیمت این کالا، گفت: پیش از این نیز اتفاق افتاده است و به احنمال فراوان این بار نیز اوضاع برای همیشه این چنین نمی ماند.

 

کد خبر 234008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =