ایران و روسیه بر گسترش روابط اقتصادی تاکید کردند

رئیس جمهوری روسیه و علی اکبر ولایتی در مسکو، در باره توسعه همکاریهای سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه، تحولات منطقه ای و بین المللی بحت و تبادل نظر کردند و پیام رئیس جمهوری ایران تسلیم ولادیمر پوتین شد.

به گزارش شانا، علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب دیروز (چهارشنبه هشتم بهمن ماه) به عنوان فرستاده ویژه دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو سفر کرد و در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، پیام روحانی را تسلیم وی کرد.

مبارزه با تروریسم و ارتقای جایگاه ایران در سازمان همکاری شانگهای از دیگر محورهای گفتگوی ولایتی با رئیس جمهور روسیه بود.

فرستاده ویژه رئیس جمهور پس از این دیدار گفت: استقبال پوتین از پیام دکتر حسن روحانی تاثیر مثبتی در روابط منطقه ای و دوجانبه تهران و مسکو خواهد داشت.

ولایتی تصریح کرد: تهران و مسکو به داشتن رابطه راهبردی، درازمدت و همه جانبه مصمم هستند.
 
به گفته وی، رئیس جمهوری روسیه بر ادامه همکاری تهران و مسکو در مذاکرات هسته ای تا حصول توافق نهایی تاکید کرد.
 
فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری ایران در سفر به روسیه گفت: در بخشی از این دیدار که وزیران خارجه و انرژی این کشور نیز حضور داشتند، بر توسعه روابط دو کشور تأکید شد.

ولایتی افزود: ملاقاتها در دو بخش انجام شد، یک بخش با شرکت وزیران خارجه و انرژی بود و یک بخش نیز با رئیس‌جمهوری این کشور انجام شد.

وی ادامه داد: در این دیدار که یک‌ ساعت و نیم به طول انجامید درباره توسعه همکاریهای سیاسی و اقتصادی و گسترش روابط دوجانبه ایران و روسیه، تحولات منطقه‌ای و جهانی بحث و مذاکره شد.

افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه به 20 میلیارد دلار

ولایتی همچنین به روابط اقتصادی دو کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به امضای قرارداد با روسیه برای ساخت راکتور هسته ای در ایران و درخواست تهران برای تاسیس 6 نیروگاه تولید برق حرارتی در کنار همکاری دو کشور در بحث توسعه حمل و نقل ریلی، پیش بینی می شود روابط اقتصادی دو کشور در سال 2015 به بیش از 20 میلیارد دلار برسد.

مشاور رهبر معظم انقلاب همچنین درباره پیام دکتر روحانی به پوتین گفت: برخورد رئیس جمهوری روسیه با پیشنهادهای رئیس جمهوری اسلامی ایران، در روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای مثبت خواهد بود.

کد خبر 234018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =