میزان آلودگی هوای اهواز قابل اندازه گیری نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: دستگاه سنجش آلودگی به دلیل غلظت بالای گرد و غبار قادر به اندازه گیری میزان آلاینده های ناشی از ریزگردها در اهواز نیست.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، احمد رضا لاهیجان زاده روز پنجشنبه (9 بهمن ماه) در یک گفتگوی خبری با بیان این که حالت عادی میزان آلایندگی هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است، افزود: تاکنون اهواز با این میزان گرد و غبار روبرو نشده بود و میزان گرد و غبار در هوا بالای 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی اظهار کرد: دستگاه سنجش آلودگی محیط زیست استان رقمی بالای 10 هزار میکروگرم ندارد و قادر نیست به درستی میزان غلظت گرد و غبار را نشان دهد.

لاهیجان زاده گفت: شعاع دید در اهواز به شدت کاهش یافته و این پدیده سبب شده است تا شهروندان اهوازی به دلیل شرایط بسیار نامناسب هوا خانه نشین شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: افرادی که مبتلا به بیماریهای قلبی و تنفسی هستند نباید در فضای آزاد تردد داشته باشند.

در استان خوزستان شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، بهبهان و دشت آزادگان دچار گرد و غبار شدید شده که اهواز بالاترین میزان آلودگی را تا 70 برابر حد مجاز تجربه کرده است.

کد خبر 234020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =